همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی درباره قصور احتمالی پلیس در ماجرای مرگ وبلاگ نویس بازداشتی گفت: ممکن است قصورهایی در هنگام بازداشت و نگهداری ستار بهشتی رخ داده باشد اما هیچ انگیزه‌ای برای قتل وی وجود نداشته است.

مهر نوشت: سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی مقدم عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران درباره قصور احتمالی پلیس در ماجرای مرگ وبلاگ نویس بازداشتی در یک مورد عنوان کرد که «می‌توان» آن را نوعی قصور و کوتاهی دانست و در دو مورد دیگر عنوان کرد که «ممکن است» این موارد به عنوان کوتاهی در نگهداری ستار بهشتی تلقی شوند.

این گزارش حاکیست که فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از این موضوع که «ستار بهشتی در روز تعطیل از زندان اوین تحویل گرفته شده و در روزهای تعطیلی نگه داشته شده است» به عنوان موردی نام برده که «می‌توان» آن را نوعی قصور و کوتاهی دانست.

در عین حال، سردار احمدی مقدم از مواردی نظیر «نگهداری ستار بهشتی در بخش اداری پلیس فتا» و «ممانعت مأموران پلیس از مصرف داروهای بدون نسخه و بدون مجوز مصرف توسط ستار بهشتی» به عنوان مواردی نام برد که ممکن است به عنوان کوتاهی و قصور در نگهداری از این وبلاگ نویس بازداشتی تلقی شوند.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرده است: مهمترین سناریوی مرگ ستار بهشتی ممکن است شوک روحی روانی او در زمان نگهداری در زندان اوین باشد. به عنوان یک مطلع از مسیر پرونده و تحقیقات می‌توانم بگویم که هیچ نیتی در مرگ ستار بهشتی وجود نداشته و موضوع بدرفتاری و ضرب و شتم مردود است.

داروی آرام بخشی که در زندان اوین به ستار بهشتی داده شد

احمدی مقدم در جمع خبرنگاران در زمینه مصرف دارو توسط ستار بهشتی در زندان اوین گفت: در بهداری زندان به او داروی آرامبخش داده‌اند و زمانی که او تحویل پلیس فتا شده است به دلیل اینکه نسخه دارو و مجوز مصرف را نداشته است ماموران به او اجازه استفاده از قرص‌ها را نمی‌دهند که ممکن است این موضوع قصور تلقی شود اما هیچ گونه آثار ضرب و جرح روی بدن این فرد وجود ندارد.

وی افزود: ممکن است یکی از قصورهای دیگر نیز این باشد که او را در بخش اداری نگهداری کرده‌اند چرا که اگر در بازداشتگاه بود دوربین‌های ناظر فعال بوده و تمام وقایع ثبت می‌شده است و اگر مشکلی برای او پیش می‌آمد از طریق مانیتورینگ رویت می‌شد البته ماموران پلیس هیچ گونه رفتار منجر به مرگی را انجام نداده‌اند و این موضوع نیز اثبات نشده است اگر چه ممکن است محلی که او را نگهداری می‌کرده‌اند استاندارد نبوده باشد.

کد خبر 192550
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز