همشهری آنلاین: معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس اعلام کرد: بررسی دستورالعمل دستکاری بازار و معاملات متکی بر اطلاعات نهانی در دستور کار هیئت‌مدیره این سازمان قرار دارد.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس تهران،‌ سید علی حسینی با بیان این مطلب، گفت: این دستورالعمل در کمیته تدوین مقررات سازمان بورس نهایی و برای طرح در هیات مدیره سازمان آماده است.

عضو هیات مدیره سازمان بورس با بیان این که در اردیبهشت جلسات متعددی برای بررسی این دستورالعمل برگزار خواهد شد، افزود : پس از تایید هیات مدیره این دستور العمل به شورای عالی بورس ارسال می‌شود تا مصادیق دستکاری در بازار در این شورا نیز تصویب شود.

حسینی درباره بررسی صلاحیت نمایندگان حقیقی اعضای هیئت‌مدیره شرکت بورس کالای ایران (سهامی عام) توضیحاتی ارائه: برای تکمیل پرونده این افراد باید سوابق حرفه‌ای، تجربی،‌ تخصصی و برنامه‌هایشان به سازمان ارائه شود که البته مدارک بیشتر آنها کامل شده است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته تایید صلاحیت که از سه عضو به انتخاب هیات مدیره سازمان تشکیل شده است صلاحیت‌های عمومی، حرفه‌ای،‌ علمی و تخصصی را بررسی و اعلام نظر خواهد کرد که این جلسات از هفته آینده شروع خواهد شد.

حسینی درباره طرح موضوع تعیین کارمزد خدمات نهادهای مالی و بورس ها در نشست اخیر هیات مدیره سازمان بورس  گفت: بر اساس بند 16 ماده هفت قانون بازار اوراق بهادار کشور، یکی از وظایف سازمان تصویب سقف نرخ های خدمات و کارمزدهای بورس و دیگر نهادهای مالی موضوع این قانون است که با توجه به انتقال عملیات بازار به شرکت بورس،‌ هیئت‌مدیره این موضوع را بررسی و نتیجه آن را به هیئت‌مدیره بورس‌ها و شورای مؤسس کانون کارگزاران اعلام کردیم تا دیدگاه های خود را به سازمان ارائه کنند.

کد خبر 19249

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز