شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) نرخ بلیت پروازهای خارجی خود را 90درصد افزایش داد.

به گزارش ایسنا، پس از افزایش 105درصدی نرخ بلیت پروازهای بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی خارجی، شرکت‌های ایرانی نیز درصدد افزایش نرخ بلیت پروازهای خارجی خود برآمدند.

هما ارزان‌ترین کلاس پروازی خود را در مسیرهای مختلف با افزایشی بین 60 تا 90درصدی ثبت و برای فروش از روز پنجشنبه دوم آذرماه به آژانس‌های هواپیمایی ابلاغ کرده است. بر مبنای ابلاغیه جدید هما، نرخ بلیت تهران - پاریس - تهران که پیش از این 820 هزار تومان فروخته می‌شد با افزایشی 70درصدی به یک میلیون و 419هزار تومان رسیده است.

نرخ بلیت پرواز رفت و برگشت تهران - لندن نیز افزایش 85درصدی داشته است به‌طوری‌که بلیت 900هزار تومانی این مسیر از دوم آذر‌ماه در ارزان‌ترین کلاس یک میلیون و 757هزار تومان فروخته شد. نرخ بلیت دو طرفه تهران - هامبورگ نیز از 780هزار تومان به یک میلیون و 420هزار تومان افزایش یافته که رشدی 80درصدی را نشان می‌دهد. نرخ بلیت پرواز تهران - کوالالامپور - تهران نیز براساس افزایش نرخ بلیت‌های هما از 850هزار تومان با 60درصد افزایش به یک میلیون و 340هزار تومان رسیده است.

البته بنا به گفته مسئولان فروش آژانس‌های هواپیمایی به‌دلیل پر بودن ارزان‌ترین کلاس این پرواز، مردم مجبور به تهیه بلیت رفت و برگشت تهران - کوالالامپور با نرخ حداقل یک میلیون و 700هزار تومان هستند. بلیت تهران - دبی - تهران نیز 60درصد افزایش داشته به‌طوری که از 380هزار تومان به 610هزار تومان و بالاتر فروخته می‌شود. تهران - میلان - تهران نیز دیگر مسیر پروازی بین‌المللی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است که با 70درصد افزایش در ارزان‌ترین کلاس به فروش می‌رسد.

به این ترتیب از دوم آذرماه بلیت این مسیر یک میلیون و 275هزار تومان است درحالی‌که در گذشته 700هزار تومان فروخته می‌شد.یکی از دلایل افزایش نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای بین‌المللی از سوی ایرلاین‌های ایرانی افزایش هزار تومانی نرخ سوخت این پروازهاست که از ابتدای آذرماه این افزایش اعمال شده و سوخت شرکت‌ها با مبلغ جدید 2200تومان محاسبه می‌شود.

کد خبر 192334

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز