همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور سابق فرانسه که اکنون با اتهام فساد مالی و دریافت پول نامشروع در جریان تبلیغات انتخاباتی سال 2007 روبروست، دریافت هرگونه مبلغ غیرقانونی را رد کرده است.

فارس به نقل از رویترز نوشت: «نیکولا سارکوزی» رئیس‌جمهور سابق فرانسه دریافت پول غیرقانونی در جریان تبلیغات انتخاباتی را منکر شد. وی گفته است که حتی یک «پنی» از «لیلیانه بتنکورت» دریافت نکرده است.

بتنکورت ثروتمندترین زن فرانسه و مالک شرکت محصولات آرایشی «اورآل» است و گفته می‌شود سارکوزی در جریان تبلیغات انتخاباتی سال 2007، از او پول گرفته است.

سارکوزی که ماه می گذشته قدرت را به «فرانسوا اولاند» رقیب سوسیالیست خود واگذار کرد، در روز پنج‌شنبه 12 ساعت مورد بازجویی قرار گرفته است. اطلاعات مربوط به این بازجویی و اظهارات سارکوزی در نشریه فرانسوی «سود اوست» منتشر شده است. هنوز سخنگوی سارکوزی در مورد اظهارات وی در بازجویی اخیر واکنشی نشان نداده است.

اتهامات علیه سارکوزی از سه سال قبل مطرح شده، اما مصونیت سیاسی وی موجب شده بود بررسی این اتهامات تا پایان دوره ریاست‌جمهوری او به تعویق بیفتد. تنها مدتی پس از شکست او در رقابت‌های انتخاباتی سال جاری بود که خانه وی مورد تفتیش و بازرسی قرار گرفت.

کد خبر 192243
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز