مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۹
۰ نفر

گروه شهری: معاون فنی و عمرانی شهردار تهران گفت: 10تقاطع مهم در پروژه بزرگراه امام علی، هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهر

مازیار حسینی با بیان این مطلب اظهار کرد: بزرگراه امام علی شامل 11تقاطع اصلی و 14تقاطع فرعی است که دو تقاطع خیابان شهیدمدنی و خیابان پیروزی به‌عنوان تقاطع‌های اصلی و هشت تقاطع فرعی شامل پل‌ حیدری، پل لطیف اکبرنژاد، پل عزیزی، پل اصفهانی، پل صفا، پل نیکنام، پل صاحب‌الزمان و پل‌ منصور هفته آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی با اشاره به اهمیت بهره‌برداری از این 10تقاطع افزود: پل‌هایی که آماده بهره‌برداری شده‌اند، در حدفاصل مسیل ‌باختر تا بزرگراه بعثت قرار دارند و محدوده جغرافیایی آنها به مناطق هفت‌، هشت‌، 13، 14و 15مربوط می‌شود. اولویت احداث این 10پل براساس میزان‌تملک املاک‌معارض و معارضات‌تأسیساتی بوده و البته میزان تقاضای سفر شهروندان نیز دراین بین مدنظر قرار گرفته‌است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران خاطرنشان ساخت: با بهره‌برداری از 10پل اصلی و فرعی، 541متر به‌طول معابر شرقی - غربی پایتخت اضافه خواهد شد. در بین این پل‌ها پل خیابان اصفهانی با 66متر طول دارای بیشترین مسافت بوده و پل خیابان پیروزی با عرض 45متر از سایر پل‌های دردست افتتاح عریض‌تر است. حسینی با تأکید بر اینکه عملیات‌اجرایی در سایر تقاطع‌های اصلی، فرعی و محور بزرگراه نیز طبق برنامه زمانبندی، باسرعت و کیفیت بالا ادامه‌ دارد، تصریح کرد: همزمان با افتتاح 10تقاطع اصلی و فرعی، ترازصفر یا همان دسترسی‌های محلی محدوده حدفاصل بزرگراه شهید‌ محلاتی تا خیابان کرمان نیز به بهره‌برداری خواهدرسید.

وی در ادامه به ابتکار عمل در احداث این 10دستگاه پل اشاره کرد و اظهار داشت: در احداث این پل‌ها بدون‌ قطع‌کردن دسترسی‌های شرقی- غربی شهروندان و مردم‌محلی، ابتدا سازه‌پل روی خاک بستر موجود اجراو سپس زیر آن با عملیات‌ خاکبرداری خالی‌ شد.
معاون شهردار تهران سرعت در اجرا، پرهیز از مزاحمت برای تردد شهروندان و کمک به ساخت محور اصلی را از مزیت‌های این شیوه اجرایی دانست و افزود:

متوسط زمان‌اجرای هر یک‌از این پل‌ها 25روز بود درحالی‌که اگر قرار به قالب‌بندی و نصب داربست و اسکافلد بود، اجرای هر پل حداقل 45تا 60روز زمان نیاز داشت. وی در ادامه اظهار کرد: باتوجه به اختلاف‌سطح معابرپیرامونی بزرگراه با محوراصلی، خاکبرداری درطول محوربزرگراه هیچ‌گونه سدی برای ترافیک‌عبوری ایجادنکرده و تردد از روی پل‌های ساخته‌شده انجام‌ می‌پذیرد. با این شیوه، عملیات‌اجرایی ساخت 10پل در مدت‌زمان حدود پنج‌‌ماه به‌سرانجام‌ رسید و عملیاتی که از اواخر خردادماه سال‌جاری آغاز شده‌بود، در آبان‌ماه پایان یافت. حسینی افزود: حین اجرای پل‌ها هیچ‌گونه مزاحمتی برای تردد شهروندان فراهم‌نشده و تردد وسایل‌نقلیه از کنار پل‌ها صورت‌ می‌پذیرفت.

کد خبر 192116
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز