همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی در حقیقت وظیفه‌اش امتداد خط سرخ کربلا و عاشورای حسینی است.

سردار اسماعیل احمدی‌ مقدم  در مراسم دانش‌آموختگی درجه‌داران چهار مرکز آموزش تخصصی نیروی انتظامی کشور که در مرکز علمی تخصصی جواد‌الائمه (ع) ناجا در مشهد مقدس برگزار شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت ایام اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: وظیفه نیروی انتظامی در حقیقت امتداد خط سرخ کربلا و عاشورای حسینی است.

وی تأکید کرد: باید همگان معرفت و شناخت خود را نسبت به امام حسین (ع)‌ و فلسفه مقابله ایشان با یزیدیان را افزایش دهیم. همانطور که حضرت امام حسین (ع) اعلام می‌کند نه برای خوش‌گذارنی و نه برای دنیاطلبی قیام کرده است بلکه برای اصلاح انحراف ایجاد شده در امت جدش قیام کرده و هدف خود را امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: بنابراین نیروی انتظامی نیز در برخورد با ناهنجاری‌ها و جرائم باید در مرحله نخست به امر به معروف و نهی از منکر توجه کند و در این راستا در مراحل بعدی با ناهنجاری‌ها و جرایم از برخورد انتظامی استفاده می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به جنایت‌های اخیر دنیای استکبار و رژیم صهیونیستی در حمله ناجوانمردانه به غزه گفت:‌ مبارزه امام حسین (ع) با انحراف در دین، ظلم و با کسانی که بر جای رسول خدا تکیه زده و جنایت می‌کردند، بود. امروز نیز اگر درست نگاه کنید متوجه خواهید شد که همان حادثه در غزه دیده می‌شود و زنان و کودکان بیگناه قربانی قدرت‌طلبی اشغالگران شدند و به آنها در تداوم سیاست‌های خصمانه و ناجونمردانه خود رحم نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، احمدی‌مقدم با بیان اینکه اساس دنیای امروز حاکمیت و زور است، ادامه داد: کارکنان نیروی انتظامی باید همواره چابک، آماده، شجاع، پاک و دارای فهم و درک اجتماعی صحیح و همچنین متعهد به اصول و مبانی دینی باشند چراکه در غیر اینصورت در مسیر جهاد فی‌سبیل‌الله دچار لغزش می‌شوند.

وی یادآور شد: نیروی انتظامی یک نیروی اجتماعی است و مأموران نیروی اجتماعی نیز باید برای تحقق این هدف که همان روش امام حسین است، تلاش کنند و روش‌هایی مبتنی بر شرع، قانون و عدالت را حتی با تبهکاران و مجرمان داشته باشند.

فرمانده ناجا در مشهد با تأکید بر اینکه باید حتی با مجرمان و تبهکاران در حدود عدالت و فرامین الهی برخورد کرد، متذکر شد: نیروی انتظامی با مجرمان و تبهکاران دشمنی ندارد بنابراین در پی اجرای حکم الهی و اصلاح در زمین و ایجاد امنیت و آرامش در فضای مبتنی بر عدالت و به دور از ظلم و ستم و بی‌قانونی هستیم.

وی در خاتمه با تأکید بر این مطلب که نیروی انتظامی باید برای مقابله با دشمنان و مجرمان به فناوری‌های روز جهان مسلط باشد، گفت: متأسفانه با وجود اینکه همین ابزار نیز در دست مجرمان و تبهکاران است لذا باید برای ایجاد امنیت پایدار به سلاح دانش، مهارت و علوم روز مسلط شد.

کد خبر 192055
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز