سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری 100 تن از اراذل و اوباش و زورگیران پایتخت در راستای اجرای هفتمین مرحله برخورد با مخلان نظم و امنیت خبر داد.

اوباش اراذل

به گزارش ایسنا، سردار حسین ساجدی‌نیا  در حاشیه اجرای هفتمین طرح مبارزه با اخلال‌گران نظم و امنیت و اراذل و اوباش پایتخت با بیان اینکه در راستای اجرای طرح امنیت محله محور که از دقایق ابتدایی صبح امروز ( سه‌شنبیه 5 دی) عملیات ضربتی پلیس برای هفتمین مرحله برخورد با اراذل و اوباش و زورگیران آغاز شد، گفت:‌ از ساعات ابتدایی روز تا کنون بیش از 100 نفر از اراذل و اوباش و زورگیران دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه در میان دستگیرشدگان نیز چندین باند زورگیری متلاشی شد، گفت: این افراد پس از بازجویی در اختیار مقام قضایی قرار خواهند گرفت.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه اکثر این افراد دارای سوابق متعدد کیفری بوده‌اند گفت: ماموران پلیس اسناد، مدارک و فیلم‌هایی از اقدامات مجرمانه این افراد تهیه کرده‌اند که در صورت صلاحدید مقام قضایی می‌توانیم آنان را در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه بنا به دستور رئیس قوه قضاییه در مورد محارب دانستن افرادی که با استفاده از سلاح سرد زورگیری می‌کنند، بسیاری از این افراد محارب شناخته می‌شوند گفت: خوشبختانه این طرح با همراهی کامل قوه قضاییه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برخی از پرونده‌ها به صورت علنی از صدا و سیما پخش می‌شود، گفت: مردم تهران بدانند که این طرح‌ها با جدیت ادامه خواهد داشت.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه در 50 پرونده این اراذل و اوباش به صورت گروهی فعالیت می‌کردند که شکات زیادی نیز دارند، گفت: این پرونده‌ها مجددا در حال رسیدگی است.

وی در مورد تاثیر گرداندن این افراد در محلات مختلف تهران گفت: از آنجایی که زورگیران و استفاده کنندگان از سلاح سرد به عنوان محارب شناخته می‌شوند، تصور می‌کنیم روند رسیدگی به این جرایم بهتر خواهد بود.

رییس پلیس پایتخت با تاکید بر این که زورگیران و سارقان خشن بدانند که اگر آزاد شوند و مجددا بخواهند به اقدامات خود ادامه دهند با آنان برخورد می‌شود، گفت: نشان دادن اراذل و اوباش در انظار عمومی بنا بر دستور مرجع قضایی بوده است و باعث می‌شود ابهت پوشالی این اراذل بشکند و مردم نیز بدانند که فرزندانشان در پلیس و قوه قضاییه با جدیت با اراذل و اوباش برخورد می‌کنند.

دستگیری 11 زورگیر خشن

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مورد دستگیری 11 زورگیر خشن در راستای اجرای این طرح گفت: چندین باند در طول شبانه روز گذشته متلاشی شده‌اند که تمامی آنها با سلاح سرد از مردم زورگیری می‌کردند.

وی با بیان اینکه پل ارتباطی مردم با پلیس 110 است، گفت: مردم مطمئن باشند که گزارشات مردمی‌شان بدون اغماض رسیدگی می‌شود و بسیاری طرح‌های پلیس بر اساس گزارشات مردمی برنامه‌ریزی می‌شود.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه جرایم خشن در سال جاری کاهش داشته است، افزود: نکته حائز اهمیت آن است که بعد از محارب شناخته شدن زورگیران، خفت‌گیری و زورگیری در تهران 50 درصد کاهش یافت و قطعا با انجام برخوردهای بیشتر و اجرای احکام شاهد کاهش بیشتر این جرایم هستیم.

در میان دستگیر شدگان افرادی همچون «ناصر خطر»، «علی گراز»، «چرکولک»، «محمد لودر»، «رضا شله» و «برادران نیم‌تن» که از اراذل و اوباش بنام پایتخت محسوب می‌شوند نیز دیده می‌شدند.

در هنگام نمایش این اراذل و اوباش مردم با سر دادن شعارهایی همچون «نیروی انتظامی حمایت، حمایت» و «نیروی انتظامی تشکر، تشکر»، حمایت خود را از اقدامات نیروی انتظامی در راستای برخورد با اراذل و اوباش به نام نشان دادند.

کد خبر 195633
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز