مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۶
۰ نفر

گروه شهری: نوسانات ارزی و استنکاف دولت از عمل به تعهدات مالی قانونی تأثیرات خود را در بخش‌های مختلف بروز داده است.

ملزومات ایستگاه‌های مترو یکی از این موارد است که با وجود بهره‌برداری از برخی ایستگاه‌ها هنوز ناقص است.پله‌های برقی به‌عنوان یکی از بخش‌های تکمیلی ایستگاه‌های مترو، امکان استفاده از این وسیله عمومی را برای همه اقشار جامعه سهل‌تر می‌کند. در عین حال هنوز پله‌های برقی برخی ایستگاه‌های مترو نصب نشده است. مدیرعامل متروی تهران که چندی پیش در مراسم تست گرم فاز اول خط سه مترو وعده تکمیل پله‌های برقی را داده بود، مشکل تکمیل این بخش را در توقف پرداخت‌های دولتی و نوسانات ارزی دانست.

وی در این‌باره به همشهری گفت: به‌دلیل نوسانات ارز و مشکلات اقتصادی برخی از ایستگا‌ه‌ها فاقد پله‌برقی هستند. درویش در عین حال خبر داد که فهرست برداری از تمام ایستگاه‌های نیازمند پله برقی انجام گرفته و خرید لوازم از یک کارخانه با کیفیت صورت گرفته است. وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال همه این قطعات تأمین شود و نصب پله‌های برقی پایان پذیرد. وی با اشاره به نصب پله‌برقی در تمام ایستگاه‌های بدون پله تا پایان سال گفت: تا‌کنون 60 ست کامل پله برقی خریداری شده که با استانداردهای این بخش مطابقت دارد.

به گفته درویش، تجهیز ایستگاه‌های قطار به‌دلیل نبود پول قدری مشکل شده است. وی درباره توقف عملیات نصب پله‌های برقی همزمان با احداث ایستگاه‌ها می‌گوید: مترو فقط با پول کار می‌کند و درصورت فقدان اعتبار و بودجه، همه امور قطارهای شهری متوقف شده و روی زمین می‌ماند. اگر اعتبار قانونی به موقع می‌رسید هر سال علاوه بر پله‌های برقی، 20کیلومتر از خطوط مترو ساخته می‌شد و 20کیلومتر نیز به بهره‌برداری می‌رسید.

طبق مصوبه مجلس باید پولی که در اختیار دولت قرار گرفته بود به مترو می‌رسید اما هنوز ریالی از حقوق قانونی پرداخت نشده است. به گفته درویش، 177واگن برای خطوط مترو تاکنون وارد کشور شده که 100واگن آن نیمه نخست امسال به بهره‌برداری رسید و از مابقی واگن‌ها هم در ماه‌های آینده بهره‌برداری می‌شود. هم‌اکنون پنج ایستگاه از خط سه مترو آماده افتتاح است که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد. کار ساخت این ایستگاه‌ها با مدیریت مسئولان شهری به پایان رسیده و ساخت‌وساز در دو فاز ادامه خط سه نیز جریان دارد. ساخت فاز اول این قطعه که شامل هفت کیلومتر می‌شود در شرایطی انجام شده که از ابتدای سال‌جاری هرگونه پرداخت دولتی به مترو قطع شده است.

کد خبر 191977
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز