گروه سیاسی: جلسه پرسش و پاسخی که بین رئیس‌جمهور و نزدیک به 70نماینده مجلس برگزار شد، پیش‌نمایشی از آنچه قرار است روز 14آذر در صحن علنی رخ بدهد نبود، بخشی از این جلسه اگر به سخنرانی چهار نماینده مجلس و گاه انتقاد از محمود احمدی‌نژاد گذشت،

در آن سو اما تأکید رئیس‌جمهور بر «روشنگری» در صحن علنی، از آمادگی رئیس‌جمهور برای بیان حرف‌هایی که احتمال حاشیه‌سازی‌‌اش در بهارستان کم نیست، خبر می‌دهد. او گفته در مجلس حرفی خلاف مصلحت نظام نمی‌زند اما در چارچوب منافع نظام و انقلاب صحبت‌هایی برای روشنگری مردم خواهد زد.

تنها انتقاد مهمی که در این جلسه از احمدی‌نژاد شد نامه‌ای بود که او چندی پیش به استاندارانش نوشته و از استانداران دستگاه‌های اجرایی خواسته بود از پذیرش دخالت‌های نمایندگان مجلس در انتصابات، تغییر و جابه‌جایی مدیران اجرایی خودداری کنند و هشدار داده بود دولت به هیچ عنوان در مقابل پذیرش چنین دخالت‌هایی اغماض نخواهد کرد. محمود احمدی‌نژاد به نمایندگان توضیح داد که هر وقت از استانداری‌ها پاسخ خواسته، آنها به وی می‌گفتند فلان نماینده گفته چنین شود ما هم به آنها ابلاغ کردیم؛ از این به بعد طبق قانون عمل شود.

براساس روایت‌ها این مهم‌ترین انتقادی بود که یکشنبه شب، در غیاب علی لاریجانی رئیس مجلس، غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان، محمدرضا باهنر و محمدحسن ابوترابی‌فرد نواب رئیس مجلس و برخی چهره‌های شناخته شده دیگر از رئیس‌جمهور شد و بقیه جلسه به سؤالاتی جسته‌گریخته درباره طرح سؤال از رئیس‌جمهور و نوسانات ارزی و مشکلات و معوقات بانکی گذشت.

روایتی که پایگاه اطلاع‌رسانی دولت از این جلسه منتشر کرد بیشتر متمرکز بر سخنان رئیس‌جمهور در جمع نمایندگان بود، آنجا که او بر رفع مشکلات تأکید کرده اما مشکلات را باز به تحریم‌ها، دخالت‌هایی بیرون از مجموعه دولت و خبررسانی‌های ناجوانمردانه ربط داده، همچنان که در نشست خبری اخیرش از دو خبرگزاری ایراد گرفت، سازمان صدا و سیما، قوه قضاییه و شهرداری تهران را زیر سؤال برد و تحریم‌ها را عامل نابسامانی‌های اقتصادی معرفی کرد.

به گزارش این پایگاه اطلاع‌رسانی او در این جلسه گفته که اگر چند نفر خارج از مجموعه دولت بخواهند برای انجام امور اجرایی تصمیم‌گیری و اعمال نظر کنند، بدون تردید نمی‌توان به‌درستی مدیریت کرده و نتیجه مطلوب گرفت. احمدی‌نژاد با بیان اینکه باید مراقبت داشت که به‌خاطر برخی مطامع شخصی و گروهی، نگاه و توجه مردم از توطئه و فشار دشمن به سایر موضوعات منحرف نشود اظهار داشت: معتقدم با تدبیر، همدلی و همکاری یکدیگر می‌توانیم نه‌تنها این مشکلات را برطرف کنیم بلکه باعث رونق و شکوفایی روزافزون اقتصادی در کشور باشیم.

در آن سوی اما طراحان سؤال از رئیس‌جمهور جلساتی را برگزار کرده‌اند که نفر سؤال‌کننده را در روزی که رئیس‌جمهور به مجلس می‌آید انتخاب کنند. علی مطهری نماینده مردم تهران گفته است امروز امضاکنندگان طرح سؤال از رئیس‌جمهور نماینده سؤال‌کننده از رئیس‌جمهور را انتخاب می‌کنند.

کد خبر 191865
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز