دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

محمد کرباسی: نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی از زمان ترور احمد جعبری، فرمانده نظامی حماس بیش از هزار بار نوار غزه را هدف حمله هوایی قرار داده‌اند، آمار کشته‌های فلسطینی که بیشتر آنها را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند دارد به صد نفر می‌رسد و مقام‌های اسرائیلی هنوز از گسترش حملات خود و احتمال ورود زمینی به نوار غزه مانند آنچه در سال ۲۰۰۸ انجام دادند حرف می‌زنند.

در سال ۲۰۰۸،نظامیان رژیم صهیونیستی پس از ورود به نوار غزه باهر چه در توان داشتند دست به حمله زدند. طی ۲۲ روز در حملات رژیم صهیونیستی،بیشتر از هزار و ۴۰۰ نفر فلسطینی کشته و حداقل ۵ هزار و ۳۰۰ نفر زخمی شدند. اسرائیلی‌‌ها به پول کافی دسترسی دارند،با حمایت آمریکا هر نوع سلاح و جنگنده‌ای که بخواهند در اختیار می‌گیرند و در امکانات نظامی و تجسسی سر ا پا مسلح هستند. از ۲۷ دسامبر ۲۰۰۸تا ۱۸ ژانویه ۲۰۰۹ نیروهای رژیم صهیونیستی از زمین،دریا و هوا غزه را کوبیدند و از هر چیزی در دست داشتند حتی تسلیحات غیرمتعارف مانند فسفر سفید استفاده کردند.

در نهایت اما با همه این حملات و کشتار، اسرائیلی‌ها به چه رسیدند ؟ با همه حملات و ادامه محاصره همه جانبه نوار غزه آنطور که مقام‌های رژیم صهیونیستی انتظار داشتند قدرت حماس و حمایت مردمی از آن کمتر نشد.

اسرائیلی‌ها همیشه انتظار داشته‌اند که با حملات و زور سلاح خود مقاومت در غزه را تضعیف کنند اما حالا با تغییر و تحولات منطقه، حماس نه‌تنها جایگاه بالاتری پیدا کرده بلکه حمایت‌های جهانی از آن هم افزایش یافته است. مصری که زمانی در آن مبارک متحد نزدیک اسرائیلی‌ها بود حالا اعلام کرده است که قاهره هرگز در مقابل این چنین وضعی سکوت نخواهد کرد . اتحادیه عرب حملات اسرائیل را محکوم کرده و کشورهای مختلف هم به تل‌آویو هشدار داده‌اند.

غزه در میان حملات اسرائیل شاهد حضور مقام‌‌های ارشد کشورهای منطقه بود تا مشخص شود که حمایت از فلسطینی‌ها در جهان حالا چندین‌برابر شده است. درحالی‌که صدها نقطه از جهان شاهد تظاهرات مردم در حمایت از فلسطینی‌ها بوده در کجای جهان در حمایت از حملات اسرائیل تجمعی برگزار شده است ؟ واقعیت این است وقتی اسرائیلی‌ها با آب و تاب خبر ترور فرمانده حماس را به‌عنوان یک افتخار خود منتشر کردند مردم جهان بیش از هر چیز یاد پرونده قطور کشتار و ترور صدها شخصیت از سوی این رژیم افتادند. منزوی‌شدن رژیم صهیونیستی در تحولات اخیر منطقه چیزی نیست که کسی بتواند آن را رد کند.

گستردگی محکومیت‌های جهانی و تظاهرات مردمی علیه این رژیم نسبت به حملات سال ۲۰۰۸ را می‌توان نشانه بارز این مسئله دانست. حتی محمود عباس،رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم که زمانی حامی بی‌چون و چرای مذاکره با رژیم صهیونیستی بود حالا مسیر دیگری را در مقابل این رژیم در پیش گرفته است. مقام‌های فتح روز گذشته اعلام کردند که به خاطر وضعیت کنونی غزه،اختلاف‌ها با حماس را کنار می‌گذارند. واقعیت این است که حملات ۲۰۰۸ تنها حمایت مردمی از فلسطینی‌ها را بیشتر و تصاویر کشتار رژیم صهیونیستی، جهان را بیشتر با چهره واقعی این رژیم آشنا کرد.

نیروهای مقاومت پس از آن حملات خونین،قدرت بیشتری پیدا کرده‌اند و حالا برای نخستین بار بعد از حدود دو دهه رسیدن موشک‌های آنها به تل‌آویو و بیت‌المقدس باعث وحشت ساکنان سرزمین‌های اشغالی شده است. نیروهای مقاومت با حمایت مردمی اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده‌اند و حملات همه‌جانبه و بی‌رحمانه اسرائیل که حتی خانه‌های مسکونی را هدف قرار می‌دهد مقاومت را محبوب‌تر کرده است.

مقام‌های اسرائیلی حالا حتی اگر با گلوله‌ها و تسلیحات خود تمام غزه را هم با خاک یکسان کنند می‌دانند که از میان همه خرابه‌های غزه و خون کسانی که ریخته‌اند مقاومت فلسطینی‌ها همیشه زنده می‌ماند. مقام‌های این رژیم حتی خودشان نمی‌دانند که با حملات‌شان به نوار غزه بیش از هر چیز در حال ضربه زدن به‌خود در منطقه و جهان هستند. این بازی جنگی برای اسرائیلی‌ها از هر جهتی که حساب کنند هیچ سودی به همراه ندارد و باخت و تنفر جهانی تنها چیزی است که آنها به‌دست می‌آورند.

کد خبر 191848
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز