دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین - محمد رسولی: شرکت وری‌ساین (VeriSign) بزرگترین ثبت‌کننده و نگهدارنده آدرس‌های اینترنتی اعلام کرد که به زودی قیمت دامنه‌های با پسوند com و net افزایش خواهد یافت.

لازم به ذکر است که این دو نوع دامنه از پر مصرف‌ترین اسامی دامنه در جهان محسوب می‌شوند.
قیمت اجاره سالانه دامنه‌های با پسوند com با 7 درصد افزایش به 6.42 دلار و دامنه‌های با پسوند net  با 10 درصد افزایش به 3.85 دلار خواهد رسید. البته این مبالغ هزینه‌ای است که شرکت وری‌ساین بابت ثبت هر دامنه از شرکت‌ها دریافت می‌کند و بدیهی است شرکت‌ها با افزایش هزینه و سود خود به این مبلغ، قیمت مصرف‌کننده را اعلام خواهند کرد.
به واسطه این افزایش قیمت، شرکت وری‌ساین  از 62 میلیون دامنه com و 9.1 میلیون دامنه  net موجود، مبلغ 29 میلیون دلار بر درآمد سالانه خود خواهد افزود. البته این افزایش قیمت شامل کسانی خواهد شد که دامنه جدید ثبت می‌کنند یا قصد تمدید نام دامنه خود را دارند و کسانی که برای چندین سال متوالی دامنه خود را ثبت کرده‌اند شامل این افزایش قیمت نمی‌شوند. برخی از شرکتهای ثبت دامنه برای جلب مشتری اقدام به ثبت نام دامنه‌ برای بیش از یک سال می‌نمایند که طبیعتا با تخفیف نیز همراه خواهد بود. یکی از شرکتهای معتبر در اقدامی عجیب، پکیج اجاره دامنه و فضا برای  100 سال متوالی را در اختیار مشتریانش قرار داده است.

کد خبر 19184

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز