مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مهندسان آلمانی در تلاش برای ساخت توربین‌های بادی دوستدار محیط زیست، نخستین نمونه توربین بادی چوبی با توان تولید 1.5 مگاوات برق را در شهر هانوفر راه‌اندازی کردند

ساخت نخستین توربین بادی چوبی جهان

به گزارش ایسنا، برج‌های عظیم توربین بادی از فولاد ساخته می‌شوند که علاوه بر قیمت بالا، انرژی زیادی نیز برای نصب و راه‌اندازی آنها مصرف می‌شود.

نخستین توربین بادی چوبی جهان توسط مهندسان شرکت TimberTower آلمان طراحی و ساخته شده است.

طراحی این سیستم با اتصال پانل‌های چوبی چند لایه و اجزای سطح آغاز شد؛ تمامی قطعات پس از ساخت در محل کارخانه توسط کانتینرهای 12 متری به محل مونتاژ منتقل و یک برج هشت ضلعی توخالی طراحی شد.

نمونه اولیه برج پس از تکمیل، 100 متر ارتفاع و حدود 100 تن وزن داشته و قطر روترو توربین نیز 77 متر است که توان تولید یک هزار و 500 کیلووات برق را دارد. وزن و قطر پایه برج توربین بادی چوبی کاملا مشابه برج های فولادی است و تمامی مواد خام مورد استفاده دارای مجوزهای FSC‌ و PEFC‌ هستند.

به گفته طراحان، ارتفاع توربین بادی چوبی تا 200 متر نیز قابل افزایش است و نمونه‌ای به ارتفاع 140 متر در دست طراحی است.

یک توربین بادی چوبی 100 متری می‌تواند باعث صرفه جویی 300 تنی در مصرف فولاد و با توجه به مصرف کمتر انرژی در زمان ساخت، کاهش 400 تنی انتشار گاز CO2‌ شود.

طول عمر سیستم توربین بادی چوبی TimberTower حداقل 20 سال است و پس از این مدت به راحتی قابل بازیافت است.

کار ساخت نمونه اولیه نخستین توربین بادی چوبی جهان اوایل ماه جاری میلادی به پایان رسیده و پس از تکمیل مراحل تست، تا پایان سال جاری میلادی وارد شبکه تولید برق هانوفر خواهد شد.

کد خبر 191455
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز