همشهری آنلاین: شرکت زیمنس تصاویری از پره‌های غول‌پیکر توربین بادی که به تازگی ساخته شده را منتشر کرده،‌ پره‌ای که طول آن برابر 75 متر بوده و تماما یکپارچه است.

 

 

این پره یا تیغه 75 متری از یک قطعه رزینی و چوب بالسا که با کمک رشته‌های شیشه‌ای تقویت شده درون قالبی غول ‌پیکر و طی فرایندی که زیمنس آن را اینتگرال بلید یا تیغه داخلی نامیده ساخته شده‌است.

قرار است سه نمونه از این تیغه بر روی توربین 6-MW فراساحلی (دورتر از ساحل و در میان آب دریا) آزمایشی در دانمارک نصب شوند. مساحت کلی که این توربین پس از تکمیل پوشش خواهد داد در حدود 18 هزار و 600 متر مربع خواهد بود و پره‌ها با سرعتی برابر 290 کیلومتر بر ساعت خواهند چرخید. زمانی که سرعت باد به 10 متر بر ساعت برسد توربین در هر ثانیه با 200 تن هوا برخورد خواهد کرد.

عظمت پره‌های این توربین به آن معنی است که زمانی که پره‌ها در موقعیت Y قرار داشته‌باشند،‌یک ایرباس A380 می‌تواند به راحتی از میان دو پره توربین عبور کند.

زیمنس تا کنون 6 دستگاه از توربین‌های 6-MW خود را در نیروگاه بادی گانفلیت سند در بریتانیا نصب کرده‌است،‌ البته طول پره‌های این توربین‌ها 60 متر است. با این‌همه پره 75 متری جدید،‌ با وجود طول بیشتری که دارد،‌ با استفاده از تکنیک قالب‌گیری جدید چهار‌پنجم وزن پره‌های 60 متری را دارد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۳