چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: غلامعلی حداد عادل،نماینده مجلس و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی هم به جمع کسانی پیوست که نسبت به گرانی کاغذ گله‌مندند و خواستار راه حلی برای آنند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا ، غلامعلی حداد عادل  رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس که صبح چهارشنبه،24 آبان، در تالار برج میلاد و در جمع کتابداران نهاد کتابخانه عمومی سخن می‌گفت، با اشاره به مشکلات اقتصادی و کمبود کاغذ در حوزه نشر در چند ماه اخیر عنوان کرد: امروز ما نگران‌ایم رشدی که در کتاب‌خوانی در کشور پیدا شده، بر اثر مشکلات اقتصادی صدمه ببیند و این گرانی کاغذ هم از نظر فرهنگی و هم از نظر اقتصادی همه را نگران کرده است، چون علاوه بر نقش فرهنگی کتاب، میلیون‌ها نفر نیز در سراسر کشور از طریق صنعت نشر و چاپ ارتزاق می‌کنند، بنابراین اگر به آن کمک نشود، جای نگرانی جدی وجود دارد.

وی افزود: امیدواریم در سال‌هایی که اسلام و نظام به کتاب و کتاب‌خوانی اهتمام داشته، وزیر ارشاد، دولت و رییس‌جمهور نیز در حد امکان کاری کنند که این افق روشنی که پیش چشم ما وجود دارد و با توجه به این‌که شاخص‌های کتاب‌خوانی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی پنج برابر و در دولت نهم و دهم دو برابر شده است، متوقف نشود و سیر نزولی پیدا نکند. ما هم اگر در مجلس کاری برآید، دریغ نمی‌کنیم. البته باید سعی کنیم ضایعات آن کم‌تر شود.

‌در ادامه این مراسم با حضور حداد عادل و منصور واعظی از تعدادی از کتابداران و اعضای نهادهای کتابخانه‌های سراسر کشور تجلیل شد.

 

کد خبر 191332
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز