مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: به دنبال هشدار رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، برخورد با تخلف نمایندگی‌های فروش خودروسازان آغاز شده است و به نظر می‌رسد با تشدید نظارت‌ها قیمت برخی از خودروهای پرتیراژ داخلی کاهش خواهد یافت.

ایسنا نوشت: حدود دو هفته پیش رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان به نمایندگی‌های فروش خودروسازان هشدار داد با هرگونه تخلف گران‌فروشی و عدم عرضه خودرو به شدت برخورد خواهد شد.

سیدجواد تقوی اظهار کرده بود که نمایندگی‌ها سهمیه‌ فروش خود را از خودروسازان دریافت می‌کنند بنابراین اگر نمایندگی خودرو را در اختیار داشته و از فروش آن خودداری کند و یا اینکه محصولات را گران‌تر از نرخ مصوب عرضه کند، دچار تخلف شده و با آن برخورد خواهد شد.

در این میان به نظر می‌رسد که تهدیدهای اخیر رییس سازمان حمایت وارد فاز اجرایی شده است به‌گونه‌ای که چندی پیش معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از کشف تخلف 20 نمایندگی فروش خودروسازان در عرضه نشدن خودرو به قیمت‌های مصوب خبر داده بود.

علیرضا موسوی در این رابطه اظهار کرده بود: گزارش‌هایی به سامانه 124 ارسال شد مبنی بر اینکه برخی از نمایندگی‌های فروش خودروسازان از عرضه خودروهای در اختیار خود خودداری می‌کنند. به دنبال این گزارش‌ها بازرسان سازمان بازرسی‌هایی را از سطح نمایندگی‌های فروش انجام دادند که طی آن تخلف 20 نمایندگی فروش خودروسازان در عدم عرضه خودرو محرز شده و پرونده آن‌ها به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد.

علاوه بر آن چند روز پیش نیز مسوولان شرکت سایپا از تشکیل تیم‌های ویژه بازرسی برای تشدید نظارت‌ بر عملکرد نمایندگی‌های فروش این شرکت و برخورد با نمایندگی‌های متخلف خبر دادند.

صمدی مله در این باره اظهار کرده بود: تیم‌های بازرسی در راستای نظارت و اثربخشی بیشتر بازرسی‌ها تشکیل و برنامه‌ریزی برای برخورد قانونی با نمایندگی‌های متخلف انجام شده است به‌گونه‌ای که تاکنون 3 نمایندگی فروش سایپا به دلیل تخلف لغو امتیاز شده‌اند.

در این شرایط به نظر می‌رسد که با تشدید نظارت‌ها، تخلفات صورت گرفته در این بخش کاهش یافته و نمایندگی‌های فروش خودروسازان مجبور خواهند بود خودرو را به قیمت‌های مصوب عرضه و از هرگونه دلال بازی و ایجاد شبهه در قیمت‌ها جلوگیری کنند. در این صورت قیمت برخی خودروهای پرتیراژ داخلی که به دنبال سودجویی نمایندگی‌های فروش افزایش یافته نیز کاهش خواهد یافت.

در این زمینه مسوولان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از شهروندان خواسته‌اند در صورتی که با هرگونه تخلف نمایندگی‌های فروش خودروسازان در این حوزه مواجه شدند مراتب را از طریق سامانه اطلاع‌رسانی 124 اعلام کنند تا با متخلفان برخورد شود.

کد خبر 191208
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز