مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۴:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: براساس نتایج تحقیقات یک گروه بین المللی از ستاره شناسان، کیهان کار ستاره سازی خود را تقریبا به پایان رسانده است و 95 درصد از تمام ستاره‌ها تاکنون متولد شده‌اند

ستاره سازی در کیهان پایان یافته است

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان برای ارائه نتایج این تحقیقات در رابطه با اینکه کار ستاره سازی در کیهان به پایان رسیده از تلسکوپ مادون قرمز بریتانیا، تلسکوپ سوبارو و تلسکوپ بسیار بزرگ شیلی استفاده کردند تا روند شکل گیری ستاره‌ها را از آغاز در کیهان مطالعه کردند.

آنها اعتقاد دارند که نیمی از تمام ستاره‌هایی که تاکنون وجود داشته‌اند بین 9 تا 11 میلیارد سال پیش متولد شده‌اند و نیمی دیگر از آنها پس از این سال‌ها متولد شده‌اند.

به طور تقریبی می‌توان گفت که 95 درصد تمام ستاره‌هایی که تاکنون آسمان شب را روشن کرده‌اند از قبل متولد شده‌اند.

دیوید سوبرال از دانشگاه لیدن در هلند اظهار داشت که به طور واضح ما در جهانی زندگی می‌کنیم که توسط ستاره‌های پیر احاطه شده است. تمام کنش‌های کیهانی میلیاردها سال پیش رخ داده است.

تلسکوپ بسیار بزرگ شیلی که در ارتفاع 2 هزار و 635 متری در صحرای آتاکاما مستقر شده است

وی افزود: تولید ستاره‌ها در کیهان به طول کلی طی 11 میلیارد سال گذشته کاهش یافته است. میزان ستاره‌هایی که امروز در سراسر کیهان وجود دارد 30 مرتبه از 11 میلیارد سال پیش که تعداد آنها در اوج خود قرار داشت کمتر است.

این محقق یادآور شد که اگر این روند ادامه یابد در کیهان بیشتر از 5 درصد ستاره‌ها باقی نمی‌مانند.

تلسکوپ‌هایی که مورد استفاده این گروه از ستاره شناسان قرار گرفته به جستجوی ذرات آلفایی پرداخته که توسط اتم‌های هیدروژن در گستره آسمان‌ها منتشر شده است.

کد خبر 191102
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز