همشهری آنلاین: نماینده تهران با تاکید بر اینکه مجلس باید جلوی تندوری‌های دولت را بگیرد، گفت: گرچه قانون وجود دارد ولی چه کنیم که با دولتی طرفیم که باید با این اقدامات، فشار سیاسی را زیاد کنیم تا جلوی اقدامات غیرقانونی او را بگیریم.

احمد توکلی در جلسه علنی امروز مجلس، در جریان بررسی اصلاحیه قانون بودجه سال 91 با اشاره به اینکه این دولت بارها براساس مصلحت سنجی خود از قانون عدول کرده است، گفت: شرایط کشور از نظر تورمی بسیار حساس شده است، اینکه در موقع تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها من مکررا تذکر و پشنهاد دادم که لفظ «حداکثر» از 5 ماده حذف شود به این دلیل بود که امروز این تورم و رکود رخ ندهد.

مهمترین اظهارات توکلی به نقل از خبرآنلاین در زیر آمده است:

  • دولت عجولانه قانون هدفمندی را اجرا کرد. این قانون باید در 5 سال اجرا می شد، اما دولت با عجله می‌خواست دو ساله قانون را اجرا کند و نتیجه این شد. من قبلا هم گفتم اگر تندروی کنید مجبورید ترمز دستی را بکشید و حتی مجبور به عقب گرد شوید. اتفاقی که امروز رخ داده است.
  • دائما می‌پرسند کجا تورم بالاست؟ من می‌گویم شوک‌های اقتصادی با وقفه آثار خود را نشان می‌دهند و به جامعه تحمیل می‌شوند.
  • سوء مدیریت و سوء سیاست‌های دولت در بازار ارز، ضمیمه تحریم‌های دشمنان ملت شد. ارزش پول ملی از نصف هم کمتر شده است، می‌گویند ارز ازران شده است! باید پرسید اصلا چرا ارز باید در این مدت 2/2 برابر شود؟ پس اندازهای مردم کم ارزش شود و ارزش پول ملی پایین بیاید؟
  • این شرایط ارزی به تورم دامن زده است. من در نامه محرمانه به علی لاریجانی عنوان کردم با این وضعیت شرایط در آینده بهتر از این نیست، اگر امروز برای دولت ممنوعیت اعمال نشود، ممکن است دولت اقداماتی انجام دهد که تورم را غیرقابل تحمل تر کند.
  • دولت نمی تواند قیمت حامل‌های انرژی و کالاهای مشمول قانون هدفمندی را در سال 91 گران کند. مجلس باید جلو این تندروی‌های دولت و سوءتدبیر در بازار ارز را خنثی کند، قرار بود بنزین به قیمت خلیج فارس به فروش برسد، اما الان وضعیت به شکلی درآمده که نه تنها این هدف محقق نشده که قاچاق بنزین هم دوباره دایر شده است.
  • باید به دولت برای اجرای قانون فشار بیاوریم. قانون وجود دارد ولی چه کنیم که با دولتی طرفیم که باید با این اقدامات فشار سیاسی را زیاد کنیم تا جلو اقدامات غیرقانونی او را بگیریم.
  • {خطاب به لاریجانی} من در نامه محرمانه هشدار دادم که اگر تدبیر نشود و مجلس همت نکند وضع به شکل غیرقابل قبول در خواهد آمد.
کد خبر 190925
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز