گروه شهرستان‌ها: سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرده است که از امروز یک سامانه فعال بارشی وارد ایران خواهد شد که به‌تناوب تا آخر هفته بیشتر نقاط کشور را تحت‌تأثیر خود قرار خواهد داد.

باران

فعالیت این سامانه در برخی نقاط به‌صورت بارش باران با رعدوبرق و در مناطق سردسیر و مستعد، به‌صورت بارش برف است که طی این مدت ابتدا استان‌های شمال‌غرب، غرب و جنوب و سپس شمال، مرکز، جنوب‌شرق و شمال‌شرق را در بر می‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در همین خصوص گفت: این سامانه پاییزی سبب بارش باران همراه با رعدوبرق و وزش باد در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، زنجان، همدان، لرستان و شمال خوزستان خواهد شد. عبدالرضا امیدوارشهری افزود: این در حالی است که فردا به‌احتمال فراوان بارش باران به‌تناوب در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، شمال خوزستان و به‌تدریج در استان‌های قم، قزوین، البرز، تهران، سمنان و اصفهان رخ خواهد داد. وی در رابطه با وضعیت آب‌وهوایی روز دوشنبه نیز اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در این روز بارش متناوب باران، برف و وزش باد در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، همدان، مرکزی، قم و زنجان به وقوع بپیوندد و در سایر استان‌های شمالی و مرکزی گاهی باران ببارد. امیدوارشهری اضافه کرد: به سبب نفوذ جریانات شمالی در روزهای یکشنبه و دوشنبه برای دریای خزر وزش باد شدید و در پی آن مواج بودن دریا پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین درخصوص تغییرات دمایی طی هفته جاری گفت: با نفوذ هوای سرد از روز دوشنبه تا پایان هفته دما بین 6تا 12درجه سانتی‌گراد در سطح کشور کاهش می‌یابد. البته وی در پایان یادآور شد که این سامانه می‌تواند در طول هفته با هرگونه تغییری همراه شود و پیش‌بینی‌ها را دستخوش تغییر کند.

 

کد خبر 190724

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز