جمعه ۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضعیت هوا در روزهای تاسوعا و عاشورای گفت: در روز شنبه در اکثر استان‌های کشور بارش مداوم همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.

ایسنا نوشت: عبدالرضا امیدوارشهری، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه یک سامانه بارشی روز جمعه از غرب کشور وارد می‌شود، گفت: در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه در بیشتر نقاط نیمه‌غربی کشور این سامانه به صورت بارش باران،‌ بارش برف در مناطق سردسیر و رگبار و رعد و برق در مناطق جنوبی فعال است.

وی با اشاره به وضعیت هوا در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نیز خاطرنشان کرد:‌ در روز شنبه در استان‌های تهران، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان،چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اصفهان، زنجان، همدان، لرستان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، قم، البرز، قزوین، مرکزی، یزد، کرمان، خراسان‌جنوبی و شمال سمنان بارش مداوم همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.

امیدوارشهری همچنین درباره وضعیت هوا گفت: در این روز در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، بوشهر، جنوب استان فارس و شرق هرمزگان بارش متناوب پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی اعلام کرد که طی بعدازظهر جمعه تا پایان روز شنبه بارش در برخی نقاط استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، گیلان و به تدریج در استان‌های بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد از شدت بیشتری برخوردار است. از این رو در این مدت آبگرفتگی معابرعمومی و سیلاب در برخی نقاط این استانهای پیش‌بینی می‌شود و در مناطق سردسیر و مرتفع این استان‌ها نیز به سبب بارش برف اختلال در تردد جاده‌ای رخ خواهد داد.

همچنین از عصر جمعه و در روز شنبه سرعت باد در استان‌های ایلام، خوزستان،‌بوشهر و شمال خلیج‌فارس افزایش می‌یابد. از این رو احتمال خسارت در این استان‌ها و مواج بودن خلیج فارس در این مدت پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 192192
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز