همشهری‌آنلاین: کارشناس مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش 3 تا 5 درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور گفت: کمترین دمای امشب تهران در 24 ساعت آینده یک درجه سانتیگراد زیر صفر پیش‌بینی می‌شود.

دماسنج

مرتضی ضرابی گفت: امروز در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران و برف، وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در 24 ساعت آینده کاهش دما برای سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور محسوس است و این کاهش دما بین 3 تا 5 درجه ساتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین بارش‌ها در سواحل دریای خزر و استان خراسان شمالی شدت بیشتری دارد.

ضرابی گفت: اما از بعدازظهر فردا به تدریج شدت بارش‌ها در این مناطق کاسته می‌شود و به تدریج این موج از شمال شرق کشور خارج شده و با خروج این موج از روز دوشنبه روند افزایش دما در نیمه شمالی کشور آغاز می‌شود.

این کارشناس مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: اما با ورود موج دیگری از دوشنبه تا چهارشنبه برای شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق بارش‌های پراکنده باران برف بویژه در نوار شمالی کشور پیش‌رو داریم.

وی به فارس گفت: امروز و فردا برای سواحل جنوبی کشور (خلیج فارس و دریای عمان) وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و خلیج فارس و دریای عمان امروز و فردا مواج و طوفانی است.

ضرابی افزود: تهران بعدازظهر امروز با افزایش ابر و بارش‌های پراکنده همراه است اما روز دوشنبه بارش باران در سطح استان تهران و بارش برف در ارتفاعات این استان پیش‌بینی می‌شود.

وی در خصوص دمای هوای تهران خاطرنشان کرد: کمترین دمای امشب تهران در 24 ساعت آینده یک درجه سانتیگراد زیر صفر پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 163212
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز