یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: حداقل دمای 24 استان کشور فردا به زیر صفر می‌رود.

برف زمستان

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: نقشه‌های پیش‌بینی نشان می‌دهد که سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور شده و طی روزهای یکشنبه تا دوشنبه بعدازظهر مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر بتدریج استان‌های واقع در مرکز و شمال شرق و روز سه‌شنبه سواحل دریای خزر و شمال شرقی شرق تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرد.

 وی تصریح کرد: بنابراین برای مناطق مذکور طی روزهای یاد شده بارش برف باران و وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. از سوی دیگر طی این مدت برای سواحل دریای خزر و خلیج‌فارس مواج پیش‌بینی می‌شود و تا سه‌شنبه برای برخی نقاط غرب و جنوب غرب وزش باد و گرد و خاک رخ خواهد داد.

 مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای پایتخت در روز دوشنبه اشاره کرد گفت: بر این اساس آسمان تهران در این روز نیمه ابری در پاره‌ای نقاط با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که حداقل و حداکثر دما در این روز با 2 درجه کاهش به 1- و 6 درجه سانتیگراد می‌رسد. همچنین در روز سه‌شنبه آسمان پایتخت صاف در پاره‌ای نقاط با غبار صبحگاهی گاهی وزش باد در اواخر وقت افزایش ابر خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 2- و 7 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

 وی با اشاره به این که حداقل دمای 24 استان کشور در روز دوشنبه به زیر صفر می‌رود خاطرنشان کرد: بدین ترتیب در این مدت استان چهارمحال و بختیاری با حداقل دمای 10 درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و هرمزگان با حداکثر دمای 27 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین استان‌های کشور هستند.

کد خبر 162602
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز