همشهری‌آنلاین: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از آغاز بارش برف و باران از چهارشنبه خبر داد.

مهندس عبدالرضا امیدوار افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی با استقرار سامانه پرارتفاع در سطوح میانی جو تا پایان روز سه‌شنبه برای اغلب نقاط کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از روز چهارشنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور خواهد شد و بتدریج در روز پنجشنبه دامنه فعالیت آن به سواحل شمالی، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز نیز می‌رسد و سبب بارش باران و برف و کاهش دما در این مناطق می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اطلاعیه ویژه سازمان هواشناسی در خصوص وضع هوای کشور در روزهای آینده با ورود سامانه بارشی از روز چهارشنبه گفت: بر این اساس در روز پنجشنبه بارش متناوب در استان‌های آذربایجان غربی،‌ کردستان و کرمانشاه، بارش پراکنده در استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، تهران،‌ البرز و همدان و از اواخر وقت وزش باد و گرد و خاک در استان‌های ایلام و خوزستان انتظار می‌رود.

وی به ایسنا گفت: همچنین در روز جمعه وزش باد شدید و گرد و خاک در استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان،‌ فارس و بوشهر، بارش متناوب با وزش باد شدید در استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ‌زنجان، قزوین، البزر، تهران،‌ سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی،‌ قم، مرکزی، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بارش شدید در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود که در این روز در برخی نقاط استان‌های کرمانشاه و ایلام نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.

امیدوار شهری افزود: همچنین در روز شنبه وزش باد شدید و گرد و خاک در استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و فارس و بارش با وزش باد نسبتا شدید در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و دامنه‌های البرز جنوبی در استان‌های سمنان، البرز و تهران پیش‌بینی شده است از سوی دیگر از صبح جمعه ابتدا در شمال غرب و از اواخر وقت و طی روز شنبه در نیمه غربی کشور دمای هوا به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد که این شرایط در روز یکشنبه نیمه شرقی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و به سبب وزش باد شدید طی روزهای جمعه و شنبه دریای خزر مواج است و خلیج‌فارس و دریای عمان در روز جمعه مواجه و طی روزهای شنبه و یکشنبه طوفانی خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی برای استان تهران گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز سه‌شنبه صاف با غبار صبحگاهی در اواخر وقت قسمتی ابری گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز با 2 درجه افزایش به 5 و 15 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز چهارشنبه آسمان پایتخت نیمه ابری بتدریج با افزایش ابر در اواخر وقت بارش پراکنده گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 6 و 16 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه حداقل دمای 25 استان کشور در روز سه‌شنبه از زیر صفر خارج خواهد شد خاطرنشان کرد: در عین حال استان چهارمحال و بختیاری با حداقل دمای 8 درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و هرمزگان با حداقل دمای 18 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین استان‌های کشور در روز سه‌شنبه خواهند بود. 

کد خبر 161955
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز