مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ساخت نمونه عملیاتی ماهواره آت ست پایان یافته و این ماهواره تا پایان امسال با پرتابگر بومی پرتاب می‌شود

پرتاب ماهواره آت ست، تا پایان امسال

دکتر علیرضا رهایی، روز چهارشنبه در حاشیه همایش یک روزه ˈ ژئوسنتتیک‌ها و روش‌های تولیدˈ اظهار داشت: نمونه مهندسی ماهواره ˈآت ستˈ (AUT SAT) طراحی و ساخته شده و به دنبال آن ساخت نمونه عملیاتی این ماهواره پایان یافته است و در حال حاضر این ماهواره در نوبت پرتاب قرار دارد.

وی افزود: ماهواره آت ست نسبت به ماهواره‌های ساخته شده در کشور در مدار بالاتری قرار خواهد گرفت و همچنین دارای وزن بیشتری نسبت به ماهواره‌های قبلی است بنابراین نیاز به پرتابگرهایی با قدرت بیشتر دارد.

رییس دانشگاه صنعتی امیر کبیرخاطرنشان کرد: پرتاب ماهواره آت ست از 6 ماه گذشته در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته است و مسئولان دانشگاه در حال هماهنگی برای پرتاب این ماهواره با سازمان فضایی کشور هستند.

دکتر مصطفی صفوی، مدیر پروژه طراحی و ساخت ماهواره امیرکبیر پیش از این در مورد ماهواره آت ست گفت: این ماهواره در مدار661 کیلومتری زمین قرار خواهد گرفت و ارتفاع آن از ماهواره‌های نوید علم وصنعت، امید، رصد و ماهواره دانشگاه صنعتی شریف بیشتر است.

به گفته وی طول عمر این ماهواره که از جمله ماهواره‌های کوچک تحقیقاتی است، سه تا پنج سال است و80 کیلوگرم وزن دارد. هدف از ساخت ماهواره‌های کوچک تحقیقاتی استفاده از آنها در فعالیت‌های فضایی است. ماهواره‌های کوچک تحقیقاتی موجب افزایش درک ما از محیط نزدیک زمین در زمان حقیقی( real time ) از این محیط می‌شوند .

کد خبر 190587
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز