همشهری آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران به اثرگذاری آثار ادبی و تلاش نویسندگان در مقابله با اهانت به ساحت پیامبر(ص) اشاره کرد و افزود: متأسفانه فعالیت مؤثری در این راستا صورت نگرفته و کیفیت لازم را ندارد، از این رو فعالیت اهل قلم در این حوزه پایین‌تر از حد انتظار ارزیابی می‌شود.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، به تشریح وظایف و رسالت جامعه ادبی کشور در حمایت از مقدسات و محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اعظم(ص) پرداخت.

وی گفت: راهکارهای مختلفی برای صیانت از ساحت قدسی پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) وجود دارد، اما تنها پرداختن به مسائلی همچون تظاهرات و حضور در خیابان نباید اکتفا کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: باید عمیق‌تر فکر و کار کنیم و همین سبب خواهد شد ما در شناخت ائمه اطهار(ع) و معرفت به آنها بیشتر تلاش کنیم و از آن حالت کلاسیک، معمولی و ساده‌ای که تا به حال انجام می‌شد مثل نوشتن کتاب و ... دور شویم و به شناخت و شناساندن حقیقی آن بزرگواران روی آوریم.

چمران همچنین یادآور شد: متاسفانه کارها و فعالیت‌هایی که در این حوزه صورت می‌گیرد، معمولاً از حد انتظار پایین‌تر است؛ مثلاً کتاب‌ها از شرایط چاپ و نشر خوبی برخوردار نیستند و فصاحت و گویایی مورد نیاز یک فارسی‌زبان را ندارند.

چمران با اشاره به اینکه آثار این حوزه جذابیت ظاهری هم ندارند، افزود: این اقدام موهن سبب شد روی این مسائل بیشتر فکر کنیم و بتوانیم به صورت عمیق‌تر اقدام به پاسخ‌گویی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: تظاهرات و نشان دادن خشم صحیح و مطلوب است، اما متاسفانه محدود به شمار می‌آید و در زمان خاصی قابل اجرا و ادامه دادن است و با توجه به این موضوع است که می‌گوییم کار عمیق و مبنایی کردن اثرات جدی‌تری هم خواهد داشت.

وی به تاثیرات آثار ادبی بر جامعه اشاره کرد و گفت: انجام فعالیت ادبی با ژرفای مطلوب قطعاً سبب می‌شود که در مرحله نخست نقشه دشمنان را خنثی کند و در مرحله بعد نیز موجب می‌شود که عکس خواسته‌های استکبار در ایجاد افتراق بین ملل و فرقه‌های اسلامی، خودنمایی کند.

چمران در پایان مجدداً به نقش برجسته قشر فرهنگی در مقابله با اهانت به ساحت مقدسات اسلامی اشاره و عنوان کرد: نقش قشر فرهنگی و ادبی جامعه در این حوزه بسیار تاثیرگزار است و باید آثاری که خلق می‌شود دارای یک غنای ادبی و از نظر فنی فاخر باشد. همچنین این آثار باید برای تاثیرگذاری بر روی قشر جوان خلق و تدوین شود. ما باید زبان نسل جوان را بفهمیم و با آن جلو برویم.

کد خبر 190487
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز