یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۴:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بررسی طرح یک فوریتی نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ایران، نخستین دستور کار جلسه علنی مجلس شورای اسلا‌می در سال جدید است.

این طرح بیش از 2 سال در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس کارشناسی شده است و بر اساس آن در مدت چهار سال به تدریج آزمون ورودی دانشگاه‌ها، حذف و مجموع نمرات درسی داوطلبان در سال‌های دبیرستان مبنای ورود آنان به دانشگاه قرار خواهد گرفت.

همچنین، یکشنبه 19فروردین در نخستین نشست علنی مجلس شورای اسلامی در سال 1386 لایحه یک فوریتی توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت بررسی خواهد شد.

این لایحه در اجرای تبصره 13 قانون بودجه 1385 و بر اساس الزام دولت به کاهش مصرف بنزین از طریق توسعه حمل و نقل عمومی تقدیم مجلس شده است.

در جلسات علنی این هفته مجلس بررسی پنج تقاضای تحقیق و تفحص نیز در دستور کار قرار دارد.

تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران‌، هزینه‌های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری دوره نهم و صندوق بیمه محصولات کشاورزی از پارسال در دستور کار مجلس قرار داشت و 2 تقاضای تحقیق و تفحص از بانک‌های دولتی و گمرک ایران نیز امسال در دستور کار جلسات علنی در مجلس قرار گرفته است.

دو لایحه موافقتنامه بین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و دولت‌های زیمباوه و تاجیکستان نیز در دستور کار این هفته مجلس است.

این هفته وزرای کشور و اطلاعات نیز برای پاسخ به سوالات بایرام گلدی برمک نماینده مردم کلاله و مینودشت و اکبر اعلمی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در جلسات علنی مجلس حاضر خواهند شد.

گزارش تفریغ بودجه سال 1383 و نیز تقاضای عده‌ای از نمایندگان برای رسیدگی به طرح اصلاح موادی از آیین نامه داخلی مجلس بر اساس اصل 85 قانون اساسی نیز در دستور کار این هفته مجلس است.

کد خبر 19041

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز