سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه قانون وظیفه عمومی کشور کماکان به قوت خود باقی است، از تلاش این ستاد برای افزایش حقوق سربازان خبر داد.

موسی کمالی با بیان اینکه قانون ۲۴ ماه خدمت سربازی همچنان در حال اجراست و فعلا برنامه‌ای برای کاهش مدت خدمت سربازی و بازگرداندن آن به هیجده ماه خدمت وجود ندارد، گفت: قانون‌های سربازقهرمان و سربازنخبگان نیز کماکان طبق روال قبلی خود اجرا می‌شوند.

معاون انسانی ستادکل نیروهای مسلح که با خبرگزاری خانه ملت گفتگو می کرد، در پاسخ به این پرسش که آیا قهرمانان المپیک ۲۰۱۲ شامل معافیت خدمت سربازی می‌شوند یا خیر؟،‌ گفت: برای معافیت‌های خاص، نیازمند قانونی جدید هستیم و برای این قهرمانان، هنوز مجلس قانونی تصویب نکرده است.

وی ادامه داد: فعلا قهرمانان ورزشی می‌توانند از قانون سربازقهرمان استفاده کنند.

بنابر قانون سربازقهرمان مصوب ۱۳۷۶ مجلس شورای اسلامی، قهرمانان ورزشی و اعضای تیم‌های ملی با ارائه معرفی‌نامه از فدراسیون‌های ورزشی مرتبط و سازمان تربیت‌بدنی (که در اصلاحیه جدید، به وزارت ورزش و جوانان تغییر نام یافته است) دوره موظف آموزشی خود را در یکی از مراکز آموزشی وابسته به نیروهای مسلح می‌گذرانند و سپس برای حضور در اردوهای تیم ملی، موظف به خدمت در وزارت مربوطه خواهند شد.

سردار سرتیپ پاسدار موسی کمالی معاون انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر امکان معافیت نخبگان، تصریح کرد: قانون سربازنخبگان نیز همچنان به قوت خود باقی است و برای معافیت آنها، نیازمند تصویب قانونی جدید هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون هیچ قانون جدیدی برای تغییر قانون وظیفه عمومی کشور نداریم و این قانون، همانی است که در جریان است.

کمالی با اشاره به تلاش ستاد کل نیروهای مسلح برای افزایش حقوق سربازان وظیفه، گفت: این ستاد پیگیر بحث افزایش حقوق سربازان وظیفه به شصت تا نود درصد حداقل حقوق سربازان فعلی است. اما زمان اجرایی شدن آن هنوز مشخص نیست و بستگی به زمان و میزان تخصیص بودجه برای این امر دارد.

کد خبر 190381
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز