دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: گلدان هوشمند یک وسیله الکترونیکی با کاربری بسیار آسان است که نیاز به آبیاری و مراقبت مداوم از گیاه را برطرف می‌کند.

پرورش گیاهان با گلدان هوشمند

گلدان هوشمند بهترین وسیله برای افراد مبتدی است که با کمک حسگرها، برنامه نرم‌افزاری و پردازشگر داخلی به طور خودکار میزان آب و مواد مغذی گیاه را کنترل می‌کند.

تمامی گزینه‌های مورد نیاز برای رشد گیاه از جمله میزان آب، مواد مغذی و هوا از طریق سیستم هوشمند اندازه‌گیری و به صورت مستمر کنترل می‌شود.

این سیستم از دو بخش گلدان هوشمند و کارتریج گیاه تشکیل شده است که مانند دستگاه چاپگر و تونر عمل می‌کند.

قطعات الکترونیک، حسگرها، باتری، پمپ و مخزن آب در قسمت گلدان هوشمند تعبیه شده و کارتریج گیاه شامل دانه‌های گیاه، مواد مغذی و برنامه نرم‌افزاری مخصوص برای رشد گیاه است.

درون گلدان هوشمند چهار باتری سایز AA قرار می‌گیرد و یک لیتر آب در مخزن مخصوص ریخته می‌شود؛ سپس گلدان به همراه کارتریج گیاه در یک محیط نورگیر قرار داده شده و پس از یک تا دو هفته جوانه‌های گیاه رشد می‌کنند.

این سیستم هوشمند به هیچ نوع مراقبت ویژه‌ای نیاز ندارد و تنها پس از گذشت یک تا دو ماه مخزن آب باید مجددا پر شده و پس از یک سال نیز باتری‌ها تعویض شوند.

با روشن شدن چراغ آبی سیستم گلدان هوشمند، زمان پر کردن مخزن آب و با روشن شدن چراغ قرمز، زمان تعویض باتری به کاربر اعلام می‌شود. در صورت مناسب بودن شرایط گلدان هوشمند، چراغ سبز سیستم هر پنج دقیقه یک‌بار چشمک می‌زند.

کارتریج گیاهان مختلف برای این سیستم عرضه شده‌اند که شامل گیاهان زینتی و گلدار، گیاهان با عمر کوتاه و گیاهان مورد استفاده مانند گوجه فرنگی میناتوری است.

قیمت گلدان هوشمند (Click and Grow) شصت دلار است.


گلدان هوشمند

منبع: ایسنا

کد خبر 190240
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز