دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: انوشیروان ممیز از برگزاری مراسم بزرگداشت مرتضی ممیز با حضور «پیکو فارکاس» طراح برزیلی خبر داد.

گرافیک

به گزارش فارس، انوشیروان ممیز فرزند مرتضی ممیز درباره برنامه‌های بزرگداشت پدر گرافیک ایران گفت: امسال نمایشگاهی از آثار طراح مطرح برزیلی «پیکو فارکاس» را داریم که روز جمعه 19 آبان ساعت 17 در گالری ممیز گشایش خواهد یافت و تا 30 آبان هم ادامه دارد.

ممیز از برگزاری کارگاه آموزشی این طراح برزیلی در مدرسه ویژه خبر داد و گفت: ایشان کارگاهی آموزشی را نیز 22 آبا‌ن ماه در مدرسه ویژه برگزار خواهند کرد.

پیکو فارکاس که به دعوت خانواده مرحوم ممیز به ایران خواهد آمد،‌ در مراسم افتتاح این نمایشگاه و بزرگداشت مرتضی ممیز نیز در تالار ناصری سخنرانی خواهد کرد و درباره پوسترها و دیگر آثارش توضیح خواهد داد.

این هنرمند 55 ساله از اعضای انجمن طراحان گرافیک بین‌المللی است که با مرتضی ممیز پدر گرافیک ایران نیز آشنایی داشته است.

انوشیروان ممیز همچنین از رونمایی کتاب «روی جلد کتب و نشریات» مرتضی ممیز خبر داد و گفت: در مراسم افتتاح این نمایشگاه و بزرگداشت استاد ممیز از کتاب ایشان با عنوان «روی جلد کتب و نشریات» که به طور کامل در قالب یک کتاب از سوی انتشارات آبان چاپ شده است رونمایی خواهد شد.

وی افزود: طراحی و نوشتن مقدمه ابتدای کتاب را نیز ساعد مشکی بر عهده داشته است.

انوشیروان ممیز در بخش دیگری از سخنانش از نمایش آثار دو طراح جوان سوئیسی به مناسبت هفتمین سالگرد درگذشت مرتضی ممیز خبر داد و گفت: «یوناس فوگلی» و «ایری اوپلتک» دو طراح جوان سوئیسی هستند که آثارشان به مناسبت درگذشت استاد ممیز در تالار پاییز و زمستان خانه هنرمندان ایران روی دیوار خواهد رفت.

وی درباره این دو طراح توضیح داد: نمایش آثار این دو طراح جوان برای آشنایی نسل جوان طراحان گرافیک کشورمان با آثار هنرمندان جوان خارجی است.

ممیز گفت: در این نمایشگاه پوسترهایی از این دو طراح به نمایش درخواهد آمد که کار گردآوری این آثار را کامبیز شافعی بر عهده داشته است.

ممیز درباره نمایش آثار پدر گرافیک ایران هم گفت: هر ساله بخشی از آثار استاد ممیز را در مراسم سالگرد ایشان به نمایش می‌گذاشتیم ولی امسال مجموعه‌ای از آثار ایشان را در قالب کتاب رونمایی خواهیم کرد.

 

کد خبر 190193

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز