گروه ادب وهنر-آرزو فیروزفر: امیرعلی دانایی نقش اول مجموعه تاریخی «کلاه پهلوی» را ایفا می‌کند که مدتی است جمعه شب‌ها از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

سریال کلاه پهلوی

 سریال کلاه پهلوی نخستین تجربه جدی دانایی محسوب می‌شود. بازیگر تازه‌کاری که در نخستین حضور جدی خود، با خیل عظیمی از نام‌آوران سینما و تلویزیون روبه‌روست. او پیش از این در تیم امید استقلال و تیم نوجوانان تهران بازی می‌کرده. گفت‌وگو با این بازیگر جوان را در ادامه بخوانید.

  • چطور شد که برای حضور در کلاه پهلوی انتخاب شدید؟

کلاه پهلوی نخستین کار تصویری من بعد از چند کار تبلیغاتی است که انجام دادم. 15تیرماه سال85 بود که نخستین پلان کار من در کلاه پهلوی شروع شد و این شروع اینطور بود که دو‌ماه قبل توسط یکی از دوستانم به آقای شریفی‌نیا که کار انتخاب بازیگر برای سریال کلاه پهلوی را برعهده داشتند معرفی شدم. حدود سه‌ماه بعد از دفتر کلاه پهلوی تماس گرفتند و از من خواستند به آنجا بروم. آن زمان دفتر آقای تخت‌کشیان ونک بود. من رفتم آنجا و با آقای دری یک ساعتی صحبت کردیم. سه‌روز بعد برایم تست گریم گذاشتند و بعد از یک هفته به من خبر دادند که برای بستن قرارداد بروم و به همین سادگی من جزو بازیگران کلاه پهلوی شدم.

  • اینطور که شنیده‌ام چند نفر دیگه هم جز شما کاندیدای این نقش بوده اند.

البته این انتخاب با توجه به اینکه آقای دری در کار خیلی سختگیر هستند بسیار مهم است چون قبل از انتخاب من بارها پیش‌تولید کلاه پهلوی و انتخاب بازیگر نقش اول را انجام داده و حتی با افراد دیگری برای نقش فرخ قرارداد بسته بودند اما بالاخره این نقش نصیب من شد.

  • از سال85 تا الان که در سال91 هستیم زمانی طولانی سپری شده است. برایتان سخت نبود که کار اولتان به این سختی باشد؟

وقتی که انسان در زمان‌های مختلف در جریانی گیر می‌کند، خیلی حرف‌ها برای گفتن دارد اما وقتی به آخر کار می‌رسیم دوست داریم فقط نتیجه کار را ببینیم. در مورد کلاه پهلوی هم همینطور است؛ کاری که شش سال درگیر آن بودیم و طی آن با گروه‌های مختلف کار کردیم و در واقع زندگی کردیم. من یکی از نخستین بازیگرانی رفتم که با این پروژه قرارداد بستم و جلوی دوربین رفتم. حداقل 500 سکانس بازی کردم و در این مدت حضور مداوم داشتم و سرکارهای دیگر نرفتم چون با جان و دل دوست داشتم برای این پروژه و آقای دری کار کنم. به‌نظر من کلاه پهلوی که در طول ساخت آن به جز آقای فرجی که خیلی‌خیلی از این سریال حمایت کرد، آنطور که باید مورد استقبال قرار نگرفت.

  • بازتاب‌ها را الان چطور می‌بینید؟

بالاخره بعد از پخش، جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند و همان قوی زیبایی می‌شود که واقعا چشمگیر خواهد بود، آن وقت سختی‌هایی که همه ما در این پروژه کشیده‌ایم جبران می‌شود. در این سریال سوپراستارهای وقت بازی کردند و با جان و دل هم بازی کردند و در بهترین حالت با 50درصد دستمزد آمدند سرکار، فقط به‌دلیل اینکه دوست داشتند با آقای دری که سریال تحسین‌برانگیز «کیف انگلیسی» را ساخته، کار کنند. البته امتیاز هم گرفتند چون کار ارزشمندی در کارنامه‌شان ثبت می‌شود.کارمان را در تمام پلان‌ها با تمام انرژی و با همه وجود انجام دادیم، کار را دوست داشتیم . با آن زندگی کردیم و من در این سریال با عشق بازی کردم و ایمان دارم که همین عشق است که تماشا گر حسش می‌کند.

  • و حرف آخر؟

با وجود تمام مسائل و اتفاقاتی که در طول شش‌سال گذشته روی داد کلاه پهلوی یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های 10سال اخیر سینما و تلویزیون است و من خوشحالم که در این سریال نقش بازی کردم و این قسمت من بود که در این مسیر قرار بگیرم. بهترین را از خدا خواستم و خدا را شکر که بهترین را پیش آورد؛ هر چند هیچ فیلمی در دنیا ارزش شش سال عمر انسان را ندارد، حتی اگر نقش خیلی مهمی در آن داشته باشی و اگر از سال85 به من گفته بودند 74‌ماه ساخت این سریال طول می‌کشد نه 17‌ماه، طبیعتا این تصمیم را نمی‌گرفتم. اما الان خیلی خوشحالم چون خیلی چیزها در این شش‌سال از بازیگران بزرگی که بی‌نظیر بودند یاد گرفتم. از آقای صدیق‌شریف، استاد داوود رشیدی، آقای امین حیایی و خانم گوهر خیراندیش خیلی چیزها آموختم و از همه آنها ممنونم و در درجه اول از آقای دری که این فرصت را به من دادند و برای من انرژی و وقت گذاشتند چون نقش بزرگی بود و ایشان خیلی زحمت کشیدند. درواقع این پروژه مانند یکی از فرزندان آقای دری بود و تعلق‌خاطر خاصی به آن داشتند. به‌خاطر همین هم همه سختی‌ها را به‌جان خریدند و کار را ادامه دادند.

کد خبر 190180

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز