گروه اقتصادی: واحدهای تولیدی پتروشیمی با عرضه نامناسب کالاهای خود به بورس باعث افزایش قیمت شده‌اند.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، واحدهای تولیدی پتروشیمی را مقصر افزایش قیمت برخی کالاها معرفی کرد و گفت: با فعالیت کمیته مشترک در‌ماه گذشته قیمت کالاها کاهش یافته و با دقت می‌بینیم که در دو هفته گذشته آرامش خوبی در بازار پتروشیمی نسبت به ماه‌های قبل حاکم بوده است.

محمد صادق مفتح، شرکت ملی صنایع پتروشیمی را جدا از تولیدکنندگان پتروشیمی و یک نهاد حاکمیتی قلمداد کرد و افزود: نقیصه عرضه نامناسب کالاهای پتروشیمی در بورس در حال برطرف شدن است و تلاش می‌کنیم که ماده اولیه که پتروشیمی است با قیمت معقول به‌دست صنایع پایین دستی برسد. وی با بیان اینکه اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت ممنوعیت خام فروشی و صادرات مواداولیه است، تصریح کرد:

بخشی از طیف وسیع کالاها نیاز داخلی و بخشی مازاد بر این نیاز است و بر این اساس درصدی که مورد نیاز صنایع داخلی است در داخل مصرف و مابقی صادر می‌شود. مفتح با اشاره به ممنوعیت صادرات برخی محصولات پتروشیمی، اقدام وزارت صنعت را که مورد گله است به‌خاطر حمایت از تولیداتی که مواداولیه مواد پتروشیمی است، قلمداد کرد و گفت: شیب رشد نشان می‌دهد که یکی از نقاط قوت ما در زمینه ایجاد اشتغال در کالای صادرات محور، پتروشیمی و صنعت پلاستیکی است.

کد خبر 190153
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز