همشهری آنلاین: علی مطهری نماینده تهران در واکنش به این صحبت رئیس جمهور که گفته است «در صورت حضور در مجلس برای پاسخ به نمایندگان ناگفته‌هایش را می‌گوید» گفت: رئیس جمهور می‌خواهد مجلس را بترساند تا از سوال عقب‌نشینی کند اما ما استقبال می‌کنیم احمدی‌نژاد هر چه دارد بگوید و خیال همه را راحت کند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، علی مطهری نماینده تهران پس از جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: مجلس بخشی از حکومت است که هیچ امر محرمانه‌ای با مردم ندارد. آقای رئیس جمهور ناگفته‌ها را بگوید.

طراح سوال از رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که «چه تضمینی وجود دارد در صورتی که محمود احمدی‌نژاد برای پاسخ به سوال به مجلس بیاید بار دیگر مجلس را به سخره نگیرد» گفت:‌ این بار آیین‌نامه داخلی مجلس اصلاح شده و پس از صحبت‌های رئیس جمهور و پاسخ وی، نمایندگان می‌توانند صحبت کنند و مجلس رأی‌گیری کند که آیا از توضیحات رئیس جمهور قانع شده است یا خیر. بنابراین دست آقای رئیس جمهور آن قدرها باز نیست و این دفعه مثل دفعه قبل نیست.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: البته به نظر من موضوع سوال از رئیس جمهور دفعه قبل هم خیلی مفید بود چراکه وی در 4 مورد اعتراف به اجرا نکردن قانون کرد به طوری که درباره قانون مترو گفت قانونی که به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود و تصویب شود را اجرا نمی‌کند. در 6 مورد هم از پاسخ به سوال فرار کرد. مردم اینها را می‌فهمند و به خوبی از همه چیز اطلاع پیدا می‌کنند.

وی افزود: هر چه مسایل برای مردم روشن شود مردم بیشتر در جریان امور قرار می‌گیرند. ما وظیفه داریم سوال و مشکلات معیشتی مردم را مطرح کنیم. باید مشخص شود به غیر از تحریم‌ها، آیا سوء مدیریت‌ها در وضعیت مشکلات امروز نقش داشته یا خیر. مردم باید احساس کنند مجلس به دنبال کارهایشان است.

کد خبر 190122
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز