مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

گروه شهری: «آلودگی هوا هر سال مرگ پنج هزار تهرانی را رقم می‌زند.» «هر سال هشت میلیارد دلار خسارت از آلودگی هوا به کشورمان وارد می‌شود.» خبرهایی از این دست در سال‌های اخیر بسیار بوده است.

اما گوش شنوا برای پیگیری این وضع حاد کمتر وجود دارد.ابراز نگرانی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا در کارگاه تخصصی «ترافیک و رسانه» بخشی از اتفاقات این نشست بود. در این کارگاه مباحث چالشی حوزه آلودگی هوا از سوی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا آغاز و مبانی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک از سوی رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تربیت‌مدرس تشریح شد.

یوسف رشیدی در این کارگاه با برشمردن نقاط مثبت و منفی موضوع آلودگی هوا و مرور برنامه‌های کاهش آلودگی هوا در هشت کلانشهر کشور، گفت: در بحث نظارت در حوزه آلودگی هوا بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم. هشدار رشیدی در شرایطی است که روح کارشناسی در قوانین وجود ندارد و بیشتر نگاه‌ها در این حوزه سطحی و ساده‌انگارانه است. رشیدی با ارائه تصویری اجمالی از شهر تهران، اعلام کرد: کلکسیونی از انواع آلاینده‌ها و تلنباری از انبوه قوانین اجرا نشده داریم و برآورد می‌شود خسارات آلودگی هوا به کشورمان هر سال بالغ بر هشت میلیارد دلار باشد.

کد خبر 189563
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز