مجموع نظرات: ۰
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

گروه شهری: تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری با بزرگراه محمد علی جناح، زودتر از موعد مقرر و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

بزرگراه

با بهره‌برداری از این پروژه شش پل ارتباطی در این تقاطع، گره ترافیکی سنگین در ورودی غربی پایتخت را خواهد گشود.
عملیات عمرانی این پروژه از خردادماه سال 90 آغاز شده است و تاکنون بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.این پروژه ارتباط دو بزرگراه جناح و شیخ فضل‌الله نوری را با گردش‌های مناسب از طریق دو پل اصلی و چهار پل جهتی برقرار می‌کند.

با بهره‌برداری از این پروژه، ورودی غرب پایتخت ساماندهی می‌شود و شرایط ترافیکی مناسب تری در غرب تهران به‌وجود می‌آید. به گفته محمدحسن وساق مجری طرح‌های پل‌ و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، تمامی مسیرهای ترافیکی در این پروژه دیده شده است. این پروژه شامل شش پل خواهد بود. پل شماره یک پروژه دسترسی تهران به کرج از طریق بزرگراه شیخ‌فضل‌الله به اتوبان کرج را به‌صورت مستقیم تأمین خواهد کرد. پل شماره دو دسترسی اتوبان کرج به بزرگراه شیخ‌فضل‌الله را فراهم می‌کند.

پل شماره سه در این پروژه عظیم، مسیر جناح از میدان آزادی به سمت اتوبان کرج را تسهیل می‌کند. در پل شماره چهارم نیز مسیر جناح از شمال و میدان صادقیه به سمت شرق یعنی بزرگراه شیخ‌فضل‌الله را تأمین می‌کند. پنجمین پل این مجموعه عظیم، دسترسی غرب به شمال یعنی اتوبان کرج به میدان صادقیه را تأمین می‌کند و پل ششم نیز مسیر بزرگراه شیخ فضل‌الله را به سمت جنوب بزرگراه جناح یعنی میدان آزادی برقرار خواهد کرد.

به گفته وساق بیمارستان روانپزشکی تهران که در وسط رمپ خروجی میدان صادقیه به سمت اتوبان کرج و از شمال به جنوب قرار دارد بزرگ‌ترین معارض ملکی در این پروژه است که در حال رفع آن هستیم. براساس قرار داد ساخت این پروژه، قرار است تقاطع غیرهمسطح شیخ فضل‌الله - جناح تا آذر‌ماه سال 92به بهره‌برداری برسد. اما با تلاش مسئولان این پروژه تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و در اختیار شهروندان گذارده خواهد شد.

آغاز بهره‌برداری بخشی از پروژه

همچنین مجری طرح پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از تلاش برای انتقال ترافیک غرب به شرق تقاطع شیخ‌فضل‌الله - جناح از روی پل‌موقت به پل‌جدید تا پایان آبان‌ماه سال‌جاری خبر داد. محمدحسن وساق با‌ بیان اینکه تکمیل دسترسی‌ها به‌منظور اجرای این عملیات به سرعت درحال انجام‌است، افزود: این جابه‌جایی ترافیکی که شرایط برچیدن پل‌موقت را فراهم‌می‌کند، فرایند احداث معدود پایه‌های باقیمانده این تقاطع را تسریع خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه پل موقت این تقاطع که هم‌اکنون تأمین‌کننده ترافیک غرب به شرق است، شرایط فنی لازم برای به‌کارگیری در سایر تقاطع‌های شهر تهران را داراست، افزود: بررسی‌های مختلفی دردست انجام است تا این پل بتواند در محل دیگری مورد بهره‌برداری ترافیکی قرار گیرد.

مجری طرح‌های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در تشریح فعالیت‌های مربوط به تولید ‌قطعات بتنی مورد نیاز برای اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شیخ‌فضل‌الله با بزرگراه جناح اظهار داشت: تمامی قطعات پیش‌ساخته مورد نیاز برای احداث پل‌های اصلی و جهتی تولید ‌شده‌است و از این حیث شرایط‌خوبی بر پروژه حاکم است.

چندی پیش پل شرق به غرب تقاطع شیخ‌فضل‌الله - جناح به‌عنوان یکی‌از دو پل اصلی این تقاطع مورد بهره‌برداری قرارگرفت و سایر پل‌ها و مسیرهای دسترسی این تقاطع نیز بلافاصله پس‌از تکمیل عملیات‌اجرایی، تحویل شهروندان خواهد شد.

کد خبر 189272
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز