گروه شهری: حساسیت اجرای پروژه زیرگذر چهارراه ولیعصر موجب شد از بامداد دیروز بخش جنوبی خیابان انقلاب در مسیر غرب به شرق مسدود و محدودیت‌های ترافیکی در مسیر اعمال شود.

ولیعصر

انسداد این محور پس از جلسه شهرداری با پلیس راهنمایی و رانندگی صورت گرفت و باعث شد تمهیدات بیشتری برای حفاظت از سلامت عابران و خودروسواران اجرا شود.دیروز صبح در پی تغییرات ترافیکی چهارراه ولیعصر سرهنگ جمال بذرافشان جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از شهروندان خواست ضمن همکاری با پلیس، ترجیحا از میدان انقلاب به سمت مسیرهای جایگزین حرکت کنند تا با بار ترافیک در تقاطع ابوریحان مواجه نشوند. چندی بعد سرهنگ حسن عابدی، سرکلانتر مناطق مرکزی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، مسیرهای جایگزین خیابان ولیعصر را اعلام کرد.پس از نصب بنرهای راهنما درباره مسیرهای جایگزین در تقاطع‌های اسکندری و میدان انقلاب، مسیرهای تردد مشخص شد.

مسیرهای جایگزین

با توجه به اینکه غرب به شرق خیابان انقلاب قرار است به‌مدت یک هفته در محدوده ابوریحان تا چهارراه ولیعصر مسدود شود، رانندگانی که قصد دارند این مسیر را طی کنند باید از میدان انقلاب وارد کارگر به سمت شمال شده و از بلوار کشاورز یا خیابان طالقانی استفاده کنند.

همچنین رانندگان می‌توانند پس از ورود به میدان انقلاب به سمت جنوب رفته و از خیابان جمهوری به‌عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند. رانندگانی که قصد دارند مجددا وارد خیابان انقلاب مسیر غرب به شرق شوند می‌توانند از خیابان جمهوری و تقاطع‌های رازی، 30تیر و یا خیابان فردوسی به سمت شمال رفته و پس از آن وارد خیابان انقلاب شوند و ادامه مسیر دهند.

هم‌اکنون تردد تا خیابان ابوریحان فعلاً برای خودروها امکانپذیر است، در عین حال پلیس راهور توصیه کرده که رانندگان از میدان انقلاب تغییر مسیر دهند تا با ترافیک تقاطع ابوریحان برخورد نکنند. از طرفی همچنان طول خیابان فلسطین در مسیر شمال به جنوب باز بوده و رانندگان می‌توانند در این مسیر تردد کنند. مسیر ویژه این خیابان البته برای تردد اتوبوس‌های تندرو باز است. با توجه به اینکه بار ترافیک صبحگاهی در این محدوده معمولا سنگین نیست، پلیس پیش‌بینی کرده مشکل خاصی پیش نیاید، اما پیش‌بینی می‌شود در بعدازظهر بار ترافیک سنگینی در این محدوده ایجاد شود. بدین‌ترتیب پلیس توصیه کرد شهروندان از میدان انقلاب تعیین مسیر کنند تا در ترافیک خیابان انقلاب و تقاطع ابوریحان قرار نگیرند.

حساسیت اجرای زیرگذر

فخرالدین سلیمانی، شهردار منطقه شش با اعلام اینکه محدودیت‌های ترافیکی چهارراه ولیعصر و خیابان‌های اطراف آن به‌دلیل حساسیت اجرای زیرگذر چهارراه ولیعصر است، گفت: محدودیت ترافیکی در خیابان انقلاب حد فاصل فلسطین تا چهارراه ولیعصر در مسیر غرب به شرق حداکثر تا پایان هفته برطرف می‌شود.

تونل‌های پروژه زیرگذر عابر پیاده در چهارراه ولیعصر(عج) که چهار گوشه این چهارراه را به یکدیگر متصل می‌کند و تردد ایمن را برای شهروندان در این محدوده فراهم می‌سازد، حفاری شده و اکنون برای انجام عملیات جمع‌آوری سازه نگهبان و اجرای لاینینگ اقدامات لازم در دست اجراست.

طی هفته جاری عملیات لاینینگ و بتن‌ریزی نهایی جداره این مقطع از تونل زیرگذر ولیعصر انجام می‌شود و از آنجا که این بخش از تونل از زیر لوله آب عبور کرده و این خط لوله، کل آب مصرفی محدوده مرکز شهر را تأمین می‌کند، بنابراین مسیر برای مدت چند روز مسدود می‌شود تا اجرای این بخش از پروژه با توجه به حساسیت‌های آن به سرانجام برسد. حین انجام عملیات زیرگذر چهارراه ولیعصر تهران قرار است چند تونل با هم ادغام شوند. در این تونل یک لوله آب 900میلی‌متری عبور کرده که این لوله همان لوله آبی است که در میدان امام حسین(ع) دچار مشکل شده بود. برای همین مهندسان اعلام کردند اگر بخواهیم شمع‌ها و ستون‌ها را برداریم حرکت خودروها موجب ارتعاش شده و احتمال دارد که حادثه رخ دهد و بهتر است یک هفته این مسیر خلوت شده و خودرویی عبور نکند. این اقدام برای ایمنی بیشتر شهروندان تهرانی بوده وهنوز ریزشی در این پروژه اعلام نشده است.

رد شایعات

اما یکی از شائبه‌های انسداد مسیر، خبری درخصوص امن‌سازی‌ محدوده ایستگاه مترو بود. سیدجعفر تشکری هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران با رد هرگونه نگرانی در این‌باره گفت: انسداد بخش جنوبی خیابان انقلاب ارتباطی به مترو ندارد. علت اصلی این امر سست بودن خاک این محدوده در این مرحله از حفاری زیرگذر چهارراه ولیعصر(عج) است.

کد خبر 190833
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز