شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: زمانی که به تصاویر حیات وحشی که از حیوانات درنده‌ای مانند کوسه‌ها نکاه می‌کنید، اولین سوالی که به ذهن خطور می‌کند این است که بر سر عکاس این عکس چه آمده است؟ آیا زخمی شده یا جانش را برای گرفتن این عکس از دست داده است؟

کوسه ماکو

عکاس این تصاویر که از فاصله‌ای نزدیک از کوسه‌ها گرفته شده سم کاهیر نام داشته و در قید حیات و کاملا سالم است، اما عکاس وی از کوسه‌های جزایر نپتون در جنوب استرالیا داستان خود را دارد.

وی زمانی که برای عکاسی بر روی آب رفت، مورد استقبال کوسه‌ای از کوسه‌های ماکو قرار گرفت که برای دو ساعت به دور قایق او چرخ می‌زد و از ماهی‌های تن که توسط کاهیر برایش پرتاب می‌شد، تغذیه می‌کرد. وی با درنظر گرفتن این‌که شاید دیگر فرصتی به این مناسبی برای عکاسی از کوسه‌ها به دست نیاورد، به خود جرات داده و وارد آب شد و ماجراجویی نسبتا طولانی را در کنار این کوسه بزرگ آغاز کرد،‌در شرایطی که ماکو نیز توجه خاصی به وی و دوربینش نشان می‌داد.

کوسه ماکو

به گفته کاهیر ،‌این کوسه در طول زمان عکاسی حرکات خطرناکی انجام می‌داد و چندین‌بار تقریبا دوربین او را بلعید و به وی فرصت داد تا از درون دهان و آرواره‌های ماکو عکاسی کند. کوسه که حضور غذا را در آب احساس کرده‌بود، به جای حمله به چیر دوربین او را به عنوان غذا شناسایی کرده و بر روی آن متمرکز شده‌بود.

کاهیر این تجربه را تجربه‌ای می‌داند که تنها یک‌بار در زندگی رخ خواهد داد. کوسه‌های ماکو به صورت میانگین طولی برابر 3 تا 3.6 متر داشته و وزن آنها بیش از 450 کیلوگرم است. این گونه از سریعترین گونه کوسه‌ها به شمار رفته و می‌توانند با سرعت 32 کیلومتر بر ساعت در آب شنا کنند.

کوسه ماکو

بر اساس گزارش بسیاری از عکاسان حیات وحش اخیرا برای عکاسی از کوسه‌ها تن به خطر می‌دهند تا با ثبت تصاویری از کوسه‌های سفید و ماکو،‌این تصور عمومی و نادرست که کوسه‌ها قاتل انسان‌ها هستند را از بین برده و به این شکل از شکار بیش‌ از اندازه این جانداران جلوگیری کنند.

کد خبر 189183
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز