همشهری آنلاین: اوشن رمزی،‌فعال محافظت از محیط زیست غواصی است که به همراه کوسه‌های قاتل سفید شنا کرده و از آنها به راحتی و بدون هیچ گزندی سواری می‌گیرد.

 

 

بر اساس گزارش میل‌آنلاین، تصاویر شگفت‌انگیزی که از این زن غواص در حین شنا با کوسه‌ها به ثبت رسیده وی را در حالی نمایش می‌دهند که باله کوسه‌های سفید قاتل را گرفته و از آنها سواری می‌گیرد. وی این تصاویر را با هدف آگاهی همگانی از ترس نادرستی که از این ماهی غول‌پیکر و درحال انقراض وجود دارد، منتشر کرده‌است.

رمزی می‌گوید درهنگام شنا، به کوسه‌ها اجازه می‌دهد تا او را دیده و حضورش را درک کنند و سپس به آنها اجازی می‌دهد به سمتش شنا کنند، سپس کوسه‌ها می‌گذارند تا غواص آنها را لمس کرده و بر پشت آنها شنا کند. وی این تجربه را درست مانند تجربه سوار شدن بر روی اسب‌های وحشی می‌داند.

ژان اولیفانت عکاسی است که درهنگام شنای رمزی با کوسه‌های قاتل با استفاده از یک دوربین HD Hero2 از وی و از روحیه ملایم کوسه‌هایی که انسان همواره آنها را موجوداتی بسیار پرخاشگر تصور می‌کند، تصویربرداری کرده‌است.

رمزی درهنگام شنا با کوسه‌ها از مخزن اکسیژن استفاده نمی‌کند،‌از این رو باید ضربان قلب خود را پایین نگه دارد و از تنفس شدید در کنار کوسه‌ها خود‌داری کند زیرا ممکن است این کار در کوسه احساس خطر ایجاد کند. همچنین کوسه‌ها از نور و دوربین عکاسی به شدت می‌ترسند،‌از این رو عکاس نیز باید در نهایت آرامش و با کمترین میزان حرکت از صحنه‌ها عکاسی و فیلمبرداری می‌کرد.

رمزی معتقد است باید کوسه‌ها را قانع کرد که به انسان اعتماد کنند، زیرا این جانداران بسیار تودار، محتاط و ترسو هستند. کوسه‌ها اصلی‌ترین شکارچیان آبزی در جهان به شمار می‌روند که معمولا از ماهی‌ها و مرغ‌های دریایی تغذیه می‌کنند. به گفته رمزی بسیاری از انسانها از کوسه‌ها وحشت دارند زیرا این جانداران در فیلم‌ها همیشه به شکل دستگاه آدم‌خواری نمایش داده شده‌اند،اما درحقیقت کوسه‌ها برای نزدیک‌شدن به انسان بسیار باهوش و دقیق و محتاط عمل می‌کنند.

رمزی غواصی با کوسه‌ها را از سن 14 سالگی آغاز کرده‌است و بیشترین مدتی که وی می‌تواند بدون اکسیژن در زیر آب دوام بیاورد پنج دقیقه و 45 ثانیه است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز