چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: قیمت جهانی طلا با کاهش اعتماد تجاری در آلمان به روند نزولی خود ادامه داد و در معاملات چهارشنبه 3 آبان به ۱۷۰۸ دلار در هر اونس رسید.

gold

به گزارش اکونیوز به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، سرمایه‌گذاران بین‌المللی و کارشناسان اقتصادی منتظر اعلام نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا هستند.

بر اساس این گزارش بعید به نظر می‌رسد که مقام‌های فدرال رزرو آمریکا در این نشست سیاست‌های جدیدی را اتخاذ کنند. فدرال رزرو آمریکا در نشست ماه گذشته با اجرای سیاست‌های انبساطی جدید پولی موافقت کرد و تصمیم گرفته است نرخ بهره بانکی را تا اواسط سال ۲۰۱۵ بدون تغییر نگه دارد و هر ماه ۴۰ میلیارد دلار برای خریداری اوراق قرضه اختصاص دهد.

تشدید نگرانی‌ها نسبت به وضعیت اقتصادی آمریکا و اروپا باعث افت حدود ۹۰ دلاری قیمت طلا طی ۲۰ روز گذشته شده است.

افزایش ارزش دلار و کاهش اعتماد تجاری در آلمان نیز به روند کاهش قیمت طلا طی دیروز و امروز دامن زده است. روز گذشته قیمت جهانی طلا در کمترین رقم به۱۷۰۳.۵۰ دلار در هر اونس رسید.

بر این اساس امروز (3 آبان) قیمت هر اونس طلا به کمتر از ۱۷۰۸.۹۰ دلار رسیده است که نسبت به پایان معاملات روز گذشته حدود یک دلار کاهش داشته است.

قیمت طلا روز پنجم اکتبر به بیش از ۱۷۹۵ دلار رسید و از آن زمان تاکنون روندی نزولی را طی کرده است.

این گزارش افزود قیمت هر اونس نقره نیز امروز با ۰.۸ درصد افزایش به بیش از ۳۱.۹۰ دلار رسیده است. قیمت هر اونس پلاتین نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته به ۱۵۶۸.۹۹ دلار رسیده است.

کد خبر 189020
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز