چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: گزارشی سالانه از رمز‌های عبور ضعیفی که توسط کاربران اینترنت انتخاب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند، نشان می‌دهد کاربران نسبت به سال گذشته هیچ تغییری در امنیت رمزهای عبور خود ایجاد نکرده‌اند.

باوجود‌اینکه رمز عبور ضعیف منجر به افزایش آسیب‌پذیری خواهد شد، بسیاری از کاربران  اینترنتی همچنان به استفاده از رمز‌های عبور ضعیف ادامه می‌دهند و امنیت اطلاعات خود را با استفاده از واژه‌های معمولی و رایج و توالی کاملا قابل حدسی از اعداد در معرض خطر قرار می‌دهند.

سه رمز عبور محبوب سال 2012، که نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است در گزارش سالانه SplashData درباره 25 نمونه از بدترین رمز‌های عبور جهان، رمزهای عبور password، 123456 و 12345678 بوده‌اند. این لیست از فایلی حاوی میلیون‌ها رمز‌عبور به سرقت رفته که بر روی اینترنت منتشر شده‌بود، گرد‌آوری شده‌است.

با این‌همه لیست بدترین رمز‌های عبور جهان نسبت به سال گذشته دارای اعضای جدیدی هم هستند، واژه‌های welcome, jesus, ninja, mustang و password1 از جمله رمز‌های عبور جدید هستند. در این گزارش ابراز امیدواری شده که در سالی که جهان زیر بار حملات مکرر سایبری قرار دارد، این لیست بتواند اهمیت انتخاب رمزهای قوی و غیر‌قابل نفوذ را نمایان سازد.

نشت اطلاعاتی یاهو در ماه جولای منجر به انتشار نیم میلیون اطلاعات مربوط به ورود به حساب‌های مختلف آنلاین از قبیل نام‌های کاربری و رمز‌های عبور شد. همچنین حملات هکرها به LinkedIn، eHarmony و Last.fm تقریبا هشت میلیون رمز عبور دیگر را آشکار کرده و هکرها این رمزهای عبور را طی دو مرحله بر روی اینترنت قرار دادند.

بر اساس گزارش جدید SplashData بدترین رمزهای عبور سال 2012 با توجه به اینکه برترین‌های آنها نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده‌اند، از این قرارند:

password ( بدون تغییر)
 123456 (بدون تغییر) 
12345678 (بدون تغییر)
 abc123 (یک رتبه بالاتر)
qwerty ( یک رتبه پایین‌تر)
monkey ( بدون تغییر)
 letmein (یک رتبه بالاتر)
dragon ( دو رتبه پایین‌تر)
111111 ( سه رتبه بالاتر)
baseball (یک رتبه بالاتر)
iloveyou (دو رتبه بالاتر)
trustno1 (سه رتبه پایین‌تر)
1234567 (6 رتبه پایین‌تر)
sunshine (یک رتبه بالاتر)
master (یک رتبه پایین‌تر)
123123 (چهار رتبه بالاتر)
welcome (جدید)
shadow (یک رتبه بالاتر)
ashley (سه رتبه پایین‌تر)
football (پنج رتبه بالاتر)
Jesus (جدید)
michael (دو رتبه بالاتر)
ninja (جدید)
mustang (جدید)
password1 (جدید)

بر اساس گزارش Cnet، توصیه متخصصان امنیتی انتخاب رمزهای عبور طولانی است، در واقع رمزهای عبور هرچه‌ طولانی‌تر باشد، ایمن‌تر خواهند بود، این به معنی آن است که هرچه تعداد حروف رمزها بیشتر و عاری از عواملی شخصی از قبیل تاریخ تولد و یا هر نشانه‌ دیگری باشد، امنیت آن افزایش خواهد یافت.

کد خبر 188932
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز