پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۸:۳۴
۰ نفر

ماهور نبوی نژاد: در میان پایگاه‌های اینترنتی که به امر اطلاع‌رسانی در حوزه کتاب مشغولند، سایت آمازون با امکانات قابل توجهی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، شهرت و جایگاه ویژه‌‌ای دارد.

معرفی پرفروش‌ترین کتاب‌های هفته این پایگاه، گوشه‌ای از خدماتی است که سایت آمازون به کاربران اینترنتی ارائه می‌دهد.به نقل از سایت آمازون، رمان « جاده» نوشته «کورماک مک کارنی»، پرفروش‌ترین کتاب هفته گذشته این سایت بود.

رمان «جاده» داستان پدر و پسری است که بدون امیدی به آینده در فضایی تاریک و یأس‌آلود سفر خود را آغاز می‌کنند. پدر و پسر داستان جاده همه دنیای هم هستند و هیچ وابستگی دیگری در این دنیا ندارند. پیچیدگی‌های روابط این دو نفر، تفاوت‌‌ها و تفاهم‌هایشان در این داستان به تصویر کشیده می‌شود.منتقدان این رمان را کتابی تاریک لقب داده‌اند چون روابط پدر و پسر در محیطی خشن ترسیم شده است.

 به اعتقاد منتقدان نیویورک تایمز، جاده بهترین اثری است که تاکنون از مک‌کارتی منتشر شده است و در مجموع این اثر، تحسین بیشتر منتقدان را برانگیخته است. مک کارتی را شاید بتوان یکی از فعال‌ترین نویسندگان نیمه دوم قرن 20 نامید. او از سال 1965 که برنده  جایزه خلاقیت نوشتاری در دانشگاه خود شد، بیش از 15 اثر منتشر کرده که از میان آنها می‌توان فرزند خدا، پسر باغبان، تمام اسبان زیبا، عبور و پیرمرد بی‌سرزمین را نام برد.

دومین کتاب پرفروش آمازون، زندگی‌نامه سیدنی پواتیه، نخستین بازیگر سیاه‌پوست‌ هالیوود است که برنده‌ جایزه اسکار شد.او در بیش از 40 فیلم بازی کرده، 9 فیلم را کارگردانی کرده و برای 4 فیلم فیلمنامه نوشته است.

 علاوه بر اسکار، پواتیه جوایز مطرح سینمایی دیگری چون گلدن گلوب را در کارنامه خود دارد و به همه این دلایل، داستان زندگی او از آن روایت‌های خواندنی است.سیدنی پواتیه درباره نگارش زندگی‌نامه‌اش می‌گوید: «با نگارش این اثر، می‌خواستم بفهمم، وقتی به گذشته پرفراز و نشیب زندگی خودم نگاه می‌کنم، چه قدر در رسیدن به آرمان‌هایی که در ذهنم داشتم، موفق بوده‌ام.»

جلد هفتم هری‌پاتر، هنوز از راه نرسیده، جایگاه پرفروش‌ترین کتاب را به خود اختصاص داده است. جلد هفتم هری‌پاتر که آخرین جلد از این مجموعه است، تا 2 یا 3 ماه آینده منتشر خواهد شد و بر همه جنجال‌های سال‌های اخیر هری‌پاتر خط پایان می‌کشد.زنده ماندن یا مردن هری‌پاتر از مهم‌ترین سؤالات هری‌پاتر دوستان است که در این اثر پاسخ داده خواهد شد.

رمان «19 دقیقه» اثر جودی پی کولت، چهارمین رمان پرفروش سایت آمازون،  داستان شهری معمولی و کوچک است که تاکنون شاهد هیچ حادثه یا اتفاق ویژه‌ای نبوده است.

ولی ناگهان با هجوم موجی از خشونت، امور عادی و روزمره این شهر به هم می‌ریزد و ساکنان آنان باید برای رسیدن دوباره به عدالت و قصاص عاملان این حادثه قوانین تازه‌ای وضع کنند.

برای مردمان این شهر  مرز میان واقعیت و رویا، درست و غلط،  درون و بیرون برای همیشه به هم ریخته است و به دنبال آن روابط افراد جامعه از کوچک تا بزرگ تخریب می‌شود.

کد خبر 18867

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز