یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک تحلیل‌گر برجسته به پرس تی‌وی می‌گوید، قطع شبکه‌های تلویزیونی ایران با هدف کنترل مردم کشورها انجام شده است.

sattelite

ویلیام جونز، از موسسه بررسی اطلاعات اجرایی (Executive Intelligence Review) ساکن واشنگتن در گفت‌وگو با شبکه پرس تی‌وی با اشاره به قطع پخش شبکه‌هاتی تلویزیونی ایران در ماهواره هاتبرد بیان کرد:

"تلاشی وجود دارد تا اخبار با محدودیت روبرو شود تا بدین ترتیب مردم کشورها کنترل شود."

وی افزود: « اگر شما می‌خواهید اقدامی علیه یک کشور دیگر ترتیب بدهید، مثلا با آن جنگ کنید یا آن را هدف تحریم قرار دهید، در این صورت آن‌ها را شیطانی نشان می‌دهید و به هرگونه جریان اطلاعاتی که ادعاهای شما را نقض می‌کند، پایان می‌دهید.»

این تحلیل‌گر سیاسی خاطر نشان کرد: « این همان چیزی است که در مورد پرس تی‌وی و علیه آن اجرا شده است.»

جونز در ادامه گفت: «اگر به شبکه‌های خبری در امریکا نگاه بیندازید و کانال‌ها را یکی پس از دیگری عوض کنید، می‌بینید که بیشتر خبرنگاران اخبار یکسان و مشابهی را مخابره می‌کنند.

اظهارات متناقض از سوی اتحادیه اروپا و شرکت‌های خدمات ماهواره‌ای در مورد ممنوعیت پخش شبکه‌های ایران، رویکرد ریاکارانه اتحادیه اروپا در قبال ایران را نشان می‌دهد.

اتحادیه اروپا ادعاهای شرکت‌های خدمات ماهواره‌ای را مبنی بر این‌که این اتحادیه دستور داده است که شرکت‌های خدمات ماهواره‌ای پخش شبکه‌های ایرانی را متوقف کنند، رد کرده است.

یک مقام شورای اروپا ۱۷ اکتبر به پرس تی‌وی گفت، هیچ مقرراتی در قوانین اتحادیه اروپا که پخش شبکه‌های ماهواره‌ای را ممنوع کند، وجود ندارد و شرکت‌های خدمات ماهواره‌ای خود راسا این اقدام را انجام داده‌اند.

به دنبال اظهارات مقام اتحادیه اروپا، شرکت‌خدمات ماهواره‌ای یوتل‌ست حاضر به اظهار نظر نشد.

این در حالی است که مقامات شرکت‌های خدمات ماهواره‌ای یوتل‌ست و آرکیوا در گفت‌وگو با پرس تی‌وی تایید کرده بودند که قراردادهای خود را با شبکه‌های ایرانی به دستور کمیسیون اتحادیه اروپا فسخ کردند.

ناظران می‌گویند، اقدام غیرقانونی یوتل‌ست گامی است برای خاموش کردن صدای شبکه‌های خبری جایگزین که صدای بی‌صدایان را منعکس می‌کنند.

کد خبر 188578
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز