یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: محمد رضا علیان جاسبی، مدیر انتشارات پیام آزادی که هفته گذشته مراسمی در نکوداشت جایگاه او در تالار اندیشه برگزار شده بود، شنبه 29 مهر رگذشت.

علیان جاسبی

به گزارش همشهری‌آنلاین  به نقل از  فارس، احمد علیان جاسبی به دلیل ابتلاء‌ به بیماری سرطانی که از دو سال قبل دچارش کرده بود، دار فانی را وداع گفت.

 مراسم تشییع پیکر مدیرمسئول انتشارات پیام آزادی از ساعت 9 صبح  دوشنبه ،از مقابل منزلش در خیابان ری برگزار می‌شود.

 مراسم ختم مرحوم محمد رضا جاسبی علیان روز سه شنبه دوم آبان از ساعت 15 تا 16.30 در مسجد علی ابن موسی الرضا (ع) واقع در خیابان 17 شهریور پایین تر از میدان شهدا خیابان شهید قادری برگزار می‌شود.

 همچنین تشکل‌های نشر نیز روز چهارشنبه سوم آبان از ساعت 16 تا 17:30 مجلس ترحیمی به یاد آن مرحوم در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار می‌کنند.

ضمنا مراسم شب هفت مرحوم جاسبی نیز روز جمعه پنجم آبان از ساعت 15 تا 16.30 دقیقه در مسجد الزهرا (س) واقع در خیابان ری، خیابان آب منگول بعد از بیمارستان سوم شعبان برگزار می‌شود.

 علیان جاسبی انتشارات پیام آزادی را همزمان با پیروزی انقلاب و برای انتشار کتاب‌هایی در حوزه و موضوع کودکان و نوجوانان تاسیس کرد.

این ناشر در  سال‌های اخیر در زمینه نشر آثار مرجع و دایره المعارف های مختلف برای کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کرده است. و در دو دهه گذشته به تناوب به عنوان ناشر نمونه سال در حوزه کودک و نوجوان و نیز دفاع مقدس وناشر برگزیده و خادم قرآن انتخاب شد.

 بر اساس این گزارش در هفته گذشته ، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برای گرامی‌داشت عمری فعالیت فرهنگی علیان جاسبی مراسمی برگزار کرد که در آن چهره‌هایی چون حجت‌الاسلام دعایی،حسین صفار هرندی،سید محمد حسینی(وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، استاد حسین استادولی(مترجم قرآن)،اعضای هئیت مدیره اتحادیه ناشران وکتابفروشان تهران و جمعی دیگر از اهالی فرهنگ و کتاب حضور داشتند.

همشهری‌آنلاین درگذشت این ناشر پیش‌کسوت را به جامعه نشر و فرهنگ ایران تسلیت می‌گوید وبرای ایشان آمرزش الهی و برای خانواده آن مرحوم صبر و شکیبایی آرزو دارد.

 

کد خبر 188554

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز