همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه تروریستی چابهار و واژگونی اتوبوس بروجن، از کمیسیون امنیت ملی خواست تا با جدیت هر چه تمام‌تر به بررسی این حوادث بپردازد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح یکشنبه در نطق میان‌دستور خود با اشاره به حادثه سیل در شهرستان بهشهر، اظهار داشت: این حادثه همه را متأثر و عزادار کرد و تلفات بسیاری را به بار گذاشت.

وی افزود: حادثه سیل بهشهر 20 هزار خانه را تخریب کرده، جان 6 نفر از هم‌وطنانمان را گرفته و 35 نفر را مجروح کرده است و امیدوارم با سرعت بیشتری اقدامات لازم صورت بگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی به حادثه واژگونی اتوبوس در استان چهارمحال بختیاری اشاره کرد و گفت: این حادثه دردناک باعث شد که 26 نفر از دانش‌آموزان و معلمان که به سوی راهیان نور بودند، جان خود را از دست دادند و با توجه به نمرات این دانش‌آموزان آنها از نخبگان و فرزانگان کشور بودند و من این حادثه دردناک را به نمایندگان آنها در مجلس و مردم  بروجن و کل کشور تسلیت می‌گویم.

لاریجانی اضافه کرد: از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌خواهم به جدّ حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزی را بررسی کند.

وی به اقدام تروریستی در چابهار هم اشاره و تصریح کرد: این اقدام تروریستی بر اساس اطلاعات نشان می‌دهد که سرویس‌های کشورهای دیگر در آن دخیل بودند و قصد بر این بوده که این انفجار در نمازجمعه صورت بپذیرد.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: تیزهوشی مسئولان امنیتی و بسیجیان مانع از انفجار این اتوبوس در نمازجمعه شد و 2 نفر از بسیجیان جان خود را از دست دادند و ما این حادثه دردناک را نیز به عزیزان بسیجی و مردم شریف شهرستان چابهار تسلیت عرض می‌کنم و از کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز می‌خواهیم که این مسئله را پیگیری کنند.

لاریجانی حادثه تروریستی چابهار را از اقدامات آمریکایی‌ها دانست و گفت: اقدامات تروریستی در ایران و لبنان ابهامات زیادی بوجود آورده و به نظر می‌رسد آنها به دنبال ماجراجویی جدیدی در منطقه هستند که مسئولان امنیتی باید اقدامات سرویس‌های این کشورها را با دقت رصد کند.

کد خبر 188485

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز