گروه شهری: زیرگذر قیطریه به‌منظور تأمین دسترسی شمال به شرق قیطریه در هفته‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و نخستین گشایش در بزرگراه طبقاتی صدر اتفاق خواهد افتاد.

در آستانه این بهره‌برداری مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران طبقاتی شدن بزرگراه صدر را بهترین گزینه برای افزایش ظرفیت این بزرگراه دانست. حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر نیز گفت: پروژه بزرگراه ‌طبقاتی صدر، با وجود پیچیدگی‌های غیرقابل انکارش با دقتی مضاعف به ‌پیش‌ می‌رود.

چندی پیش مازیار حسینی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران از بهره‌برداری زیرگذر قیطریه خبر داده و اعلام کرده بود که با مونتاژ جرثقیل‌های دروازه‌ای (گنتری کرین) کار در پروژه طبقاتی صدر با سرعت و دقت بیشتری ادامه خواهد یافت.مهدی چمران گفت: طراحی پروژه بزرگراه‌ طبقاتی صدر متکی بر مطالعات فنی و مهندسی حساب‌‌شده‌ای است و در این میان بهره‌گیری از روش پل‌های صندوقه‌ای در میان سایر گزینه‌های قابل ‌طرح، روشی ‌اقتصادی و مقرون‌‌به‌‌صرفه به‌نظر می‌رسید که به‌ مرحله اجرا هم درآمد. کار افتخار‌آمیز گروه‌ مهندسی این پروژه آن است که توانسته‌اند با ابتکار خودشان مصالح و تجهیزات مورد نیاز را تولید کنند.

چمران در تشریح وضعیت عملیات ‌اجرایی سایر پروژه‌های عمرانی شهر تهران، رعایت کیفیت و برنامه‌ زمانبندی را ویژگی ‌تمام این پروژه‌ها دانست و افزود: در حال‌ حاضر روند تکمیل زیرساخت‌های عمرانی شهر تهران در شرایط قابل‌قبولی قرار دارد.وی همچنین با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌‌تمام عمرانی با جدیت دنبال‌ می‌شود، گفت: این امر به آن معنا نیست که پروژه ‌عمرانی جدیدی در شهرتهران آغاز نشده‌است. به‌طور مثال همین امسال 80پروژه عمرانی جدید به فهرست پروژه‌های عمرانی دردست اجرا افزوده شده اما درکنار پروژه‌های لازم و ضروری که اخیراً تعریف شده‌اند، برنامه مدیریت‌ شهری در یکی‌ دو سال گذشته، رفع بلاتکلیفی شهر از بابت پروژه‌های نیمه‌‌تمام بوده که خوشبختانه این مهم با روند‌ مناسبی در حال پیگیری است.

از طرفی حمزه شکیب در جریان بازدید از کارخانه شماره دو ساخت قطعات پیش‌ساخته بزرگراه طبقاتی صدر از این کارخانه به‌عنوان یک فرصت و زمینه‌سازی سخت‌‌افزاری مناسب برای پروژه‌های آتی شهر تهران نام برد.وی امکانات قابل ‌ملاحظه این‌قبیل کارخانجات معظم را تضمین‌‌کننده سرعت و کیفیت پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران در سال‌های آینده دانست و گفت: این‌ نوع فناوری‌های کارآمد می‌تواند در سایر کلانشهرهای کشور نیز استفاده شود.

شکیب همچنین با‌ اشاره به پیشرفت عملیات ‌اجرایی بزرگراه‌ طبقاتی صدر طبق برنامه زمانبندی تعیین‌ شده، کیفیت اجرای این طرح ‌عظیم عمرانی را مناسب ‌خواند و گفت: بازدیدهای نظارتی از این پروژه نشان‌می‌دهد که اجرای آن با وجود پیچیدگی‌ غیرقابل انکار طرح، با دقتی مضاعف پیش ‌می‌رود و امیدواریم این پروژه گره‌گشای ترافیکی در زمان ‌مقرر به بهره‌برداری برسد.

وی یادآور شد که پیشرفت پروژه‌های احداث تونل ‌نیایش و بزرگراه‌ طبقاتی صدر به‌عنوان مهم‌تریـن پـروژه‌های فنی و عمرانی شهر تهران، مورد‌ پایش و نظارت دقیق شورای ‌اسلامی شهر تهران قرار دارد و اقدامات شهرداری تهران در اجرای سریع و با‌کیفیت این پروژه‌ها قابل ‌تقدیر است.معاون فنی عمرانی شهرداری تهران نیز از بهره‌برداری زیرگذر قیطریه در هفته‌های آینده خبر داد.

مازیار حسینی افزود: این زیرگذر به‌عنوان نخستین بخش از پروژه صدر ـ نیایش افتتاح می‌شود و دسترسی شمال به شرق را در قیطریه فراهم می‌کند. به گفته وی در زمان احداث بزرگراه صدر، حرکت شمال به شرق در تقاطع قیطریه - صدر تأمین نشده بود که برای رفع این مشکل در جریان پروژه صدر - نیایش چاره‌اندیشی شد. حسینی زمان اتمام ساخت سرستون‌ها را حداکثر تا نیمه آذرماه اعلام کرد و گفت: با تکمیل مونتاژ جرثقیل‌های دروازه‌ای در ضلع غربی و شرقی بزرگراه صدر انتظار می‌رود، کار احداث بزرگراه دو‌طبقه سرعت گرفته و با دقت بیشتری به پیش رود.

کد خبر 188116
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز