گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: حرکت چراغ خاموش چندی پیش سازمان حمایت برای افزایش رسمی قیمت انواع شیر و لبنیات مؤثر نبود و با گذشت حدود دو هفته، شرکت‌های لبنی باز هم لبنیات را گران کردند.

لبنیات

به گزارش خبر نگار ما، اعلام نظر چندی پیش دبیر انجمن صنایع لبنی مبنی بر ارائه درخواست افزایش قیمت 53قلم فراورده لبنی به سازمان حمایت به‌دلیل افزایش قیمت مواد بسته‌بندی و پتروشیمی در حالی از سوی برخی مسئولان این سازمان رد شد که از چند روز پیش تولید‌کنندگان شیر و لبنیات نرخ‌های جدیدی را روی بسته‌بندی این فراورده‌ها درج کرده‌اند.

سازمان حمایت در حالی هرگونه افزایش نرخ شیر و لبنیات خارج از چارچوب مصوبه چندی پیش کار‌گروه تنظیم بازار بر مبنای نرخ شیر خام 930تومانی را تخلف قلمداد کرده که باز هم کارخانه‌های لبنی به پیشواز افزایش قیمت‌ها رفته و این سازمان را در موضع انفعالی قرار داده‌اند؛ گرچه برخی مسئولان دستگاه‌های نظارتی با اطلاع از اینگونه تخلفات از تشکیل و ارسال پرونده‌های تخلف شرکت‌های لبنی خبر می‌دهند.

پس از کمیاب‌شدن انواع شیر، ماست و پنیر کم چرب اخیرا شرکت‌های لبنی قیمت‌ محصولات کم چرب و پر چرب را برای چندمین بار افزایش داده‌اند به‌نحوی که براساس فاکتورهای رسمی فروش یکی از شرکت‌های دولتی نرخ عمده فروشی هر بسته ماست آرسیل 900گرمی1.5درصد به هزار و 485تومان افزایش یافته و این محصول با قیمت خرده‌فروشی هزارو 600تومان به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.

همچنین قیمت ماست آرسیل 900گرمی پر چرب به هزار و 982تومان و قیمت خرده‌فروشی این محصول به دو هزار و 200، ماست دبه‌ای پروبیوتیک 2300گرمی کم چرب به چهار هزار و 728با نرخ خرده‌فروشی پنج هزار و 500تومان، ماست لیوانی 900گرمی 1.5درصد چربی به هزارو 394تومان با قیمت خرده فروشی هزار و 600تومان، پنیر بسته بندی 400گرمی به دوهزارو 700تومان با نرخ خرده فروشی سه هزار تومان و قیمت ماست دبه‌ای سون از پنج هزار و 700به شش هزار و 700تومان افزایش یافته است. همچنین خبری از عرضه شیر نایلونی و انواع شیر بطری کم چرب در بازار نیست و شرکت‌های لبنی انواع شیر پر‌چرب یا نیم چرب را به نرخ‌های متفاوتی به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کنند.

کد خبر 187987
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز