همشهری آنلاین: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی گفت: ما در شهرداری تهران با اجرای جشنواره‌هایی چون شمسه، تسنیم، شکوفا، مشکات، پویا، بام و سلامت، بستر سازی لازم را برای اجرای فرموده‌های مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی فراهم ساخته‌ایم.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر سید محمد هادی ایازی در افتتاحیه دومین جشنواره شمسه که صبحدوشنبه 24 مهر 1391 در ایوان شمس برگزار شد، افزود: یک باور در مدیران شهری وجود دارد و آن ایفای نقش اصلی اداره شهر توسط خود مردم است. اگر ما در اداره شهر این باور را داشته باشیم که مردم در اداره شهر نقش اساسی دارند، ما به عنوان مدیران شهری باید بستر سازی لازم را برای این ایفای نقش فراهم سازیم.

وی ادامه داد: با بستر سازی مناسب مردم در اداره شهر مشارکت می‌کنند که شرط این مشارکت اجرای کار فرهنگی است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر فرهنگسازی مناسب، گفت: خیلی از ما فقط حرف می‌زنیم و شعار می‌دهیم اما در عمل مسیری دیگر را طی می‌کنیم. بنای ما این است که حرف و عملمان یکی باشد و باورمان این است که مردم خود برای اداره محله خود تصمیم بگیرند و مشکلات محله اشان را خود برطرف سازند که در این راستا مدیر محله برای سرای محلات انتخاب شده است.

ایازی در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی گوناگونی را برای مردم در سرای محلات تعریف کرده‌ایم تا مشارکت مردم افزایش یابد، گفت: مهم این است که بتوانیم سیاست گذاری واحدی در این موضوعات داشته باشیم و تمامی محلات هماهنگ با یکدیگر عمل کنند که برای این مسئله هفته‌ای یک بار جلسه برگزار می‌کنیم تا این هماهنگی‌ها حفظ شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرموده‌های مقام معظم رهبری در سفر اخیرشان به خراسان شمالی که بحث سبک زندگی را مطرح کردند، عنوان کرد: ما خیلی از موضوعات سبک زندگی و فرمایشات رهبری را در محلات تهران در قالب اجرای جشنواره‌های شمسه، تسنیم، شکوفا، مشکات، پویا، بام و سلامت به انجام رساندیم و این موضوعات مورد دغدغه ما بوده و با بستر سازی لازم توسط خود مردم به انجام رسیده است.

ایازی در ادامه با تاکید بر اینکه ما در محله‌های تهران زمینه مشارکت مردم را فراهم ساخته و در شورای راهبری سیاست گذاری‌ها و هماهنگی‌ها را ایجاد کردیم و در محلات این برنامه‌ها را هماهنگ با هم پیگیری می‌کنیم، افزود: شمسه بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی بود که در تهران با مشارکت خود مردم صورت گرفت و سال گذشته ۱۵۰ هزار نفر در این جشنواره با یکدیگر به رقابت پرداختند.

ایازی با اشاره به اینکه در کمتر کشور و شهری چنین اقدامی روی داده که مردم اینگونه در موضوعات فرهنگی و اجتماعی مشارکت داشته باشند، بیان کرد: شمسه سال گذشته در ۸ رشته و امسال در ۱۲ رشته برگزار می‌شود البته ما نباید خودمان را محدود به این اعداد کنیم و خیلی از رشته‌های فرهنگی باید به این جشنواره اضافه شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری جشنواره شکوفا که بالغ بر ۷۰ هزار نفر در آن به رقابت می‌پردازند، گفت: این نشان دهنده آن است که مردم علاقه مندند در این حوزه‌ها فعالیت کنند و ما مدیران شهری باید زمینه را برای اجرای این فعالیت‌ها فراهم سازیم.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه یک هیات نظارت گزارشی از عملکرد جشنواره شمسه را به عالیترین مقامات نظام ارائه داد که ما از انجام آن بی‌خبر بودیم، اضافه کرد: این هیات نظارت تمام اقداماتی که در این جشنواره به انجام رسیده ارزیابی کرده و با توجه به نتایج مطلوب آن امیدواریم اجرای جشنواره شمسه در سطح کشور به انجام رسد.

ایازی در ادامه تصریح کرد: اما در بعضی از محلات در حوزه فرهنگ ضعیف عمل کردیم. قرار بود در سرای محلات سه خانه کتاب، فرهنگ و هنر و عفت و حجاب راه اندازی شود که این مهم هنوز به طور کامل محقق نشده است.

وی افزود: مهم این است که اراده در مدیر محله برای راه اندازی این خانه‌ها و همچنین اجرای گسترده فعالیت‌های فرهنگی وجود داشته باشد. انتظار داریم این اشکالات با تمهیدات لازم برطرف شود و زمینه مشارکت گسترده‌تر مردم در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در پایتخت فراهم شود.

کد خبر 187920
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز