همشهری آنلاین: اختتامیه جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع) یکشنبه دوم تیر با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود و در این مراسم ۵۳ جوان برتر کشور معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، به منظور شناسایی، معرفی الگوها و تجلیل از جوانان برتـر با هدف زمینـه‌سازی بـرای توسعه ارزش­‌های متعالی و روحیـه فداکاری و ایثار، خلاقیت، افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده، تقویت ایمان، روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی، ایجاد زمینه‌های مشارکت در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی، حمایت از فعالیت‌های هویت‌آفرین، تقویت روحیه تحقیق، ابداع و ابتکار، الگوسازی مناسب، شناسایی و ارزش‌نهادن به اندیشه‌های سازنده جوانان ایران اسلامی، جشنواره حضرت علی اکبـر(ع) همه ساله در روز جوان (11 شعبان، سالروز تولد حضرت علی اکبر(ع) ) بر اساس آئین نامه مصوب در جلسه سی و سوم شورای عالی جوانان (به ریاست رئیس جمهور) مورخ 6 تیرماه سال 89 برگزار می‌شود.

جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع) تاکنون در دو دوره، نخستین بار در سال 1386 و دومین بار در سال 1387، توسط سازمان ملی جوانان سابق برگزار شده است. در سال 1389، این جشنواره در قالبی جدید و با عنوان «جشنواره جوان ایرانی» در دو سطح جشنواره‌های موضوعی و جشنواره جشنواره‌ها برگزار شد.

در سال 1391 نیز وزارت ورزش و جوانان با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با حوزه جوانان، جشنواره حضرت علی‌‌اکبر(علیه‌السلام) را با هدف بررسی دستاوردهای جوانان در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی و انتخاب و تقدیر از برترین‌های هر حوزه برگزار نمود.

پنجمین دوره جشنواره حضرت علی اکبر(ع) در سال جاری با همکاری دستگاه‌­ها و نهادهای مختلف کشور، جوانان برتر ایران اسلامی را در عرصه­‌های مختلف فرهنگی، علمی، هنری و اجتماعی به رقابت فراخوانده است.

هدف کلان جشنواره حضرت علی اکبر(ع) ارتقای جایگاه جوانان در محورهای علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی کشور است.

این جشنواره در 15 محور تخصصی جوان و قرآن، طلبه جوان، جوان و طنز و ادبیات، جوان و کار آفرینی، فیلم جوان، جوان و موسیقی، کشاورزی و روستایی جوان، جوان و هنرهای نمایشی، جوان و علم و فناوری، جوان و رسانه، جوان و فعالیت­‌های اجتماعی، جوان و هنرهای تجسمی، جوان ایرانی خارج از کشور، سرباز جوان و جوان با توانایی‌های خاص (جوان معلول) برگزار شد.

برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره حضرت علی اکبر(ع) در سال جاری که قرار بود همزمان با روز جوان برگزار شود به دلیل هم‌زمانی با ایام انتخابات ریاست جمهوری به تعویق افتاد و هم اکنون پس از برگزاری انتخابات قرار است فردا و با حضور رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان و مقامات عالی کشور اختتامیه جشنواره برگزار شود و در آن 53 جوان برتر کشور معرفی و تقدیر شوند.

کد خبر 219901
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز