دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: طراحی پوستر سوگواره "سرو" به منظور بزرگداشت ماه محرم و ساماندهی فضاهای شهری برگزار می‌شود.

پوستر تجسمی

به گزارش ایرنا، همه هنرمندان رشته‌های تجسمی و طراحان پوستر می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود برای ماه محرم را تا تاریخ 9 آبان ماه 91 به دبیرخانه سوگواره سرو ارسال کنند.

"پاسداشت فرهنگ مقدس عاشورا و قیام کربلا"،"زنده نگه‌داشتن عاشورای حسینی و قیام کربلا"، "ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت هنری در به تصویر کشیدن وقایع عاشورا"،"تجلیل از هنرمندان خالق آثار عاشورای حسینی" و "معرفی و نمایش آخرین دستاوردهای هنرمندان در زمینه عاشورای حسینی" از اهداف برگزاری این سوگواره است.

اهداف قیام عاشورا (فضائل اخلاقی برگرفته از فرهنگ عاشورا و قیام کربلا)، احیای نقش مهم تربیتی امر به معروف و نهی از منکر در زندگی اجتماعی، نقش خانواده در زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا، نقش قیام عاشورا در تبیین فرهنگ و هویت شیعه، اثرات قیام عاشورا در جامعه امروز، عرفان و آزادی در آینه عاشورا، انقلاب اسلامی (تداوم قیام عاشورا)، بیداری اسلامی و عاشورای حسینی و جایگاه زن در فرهنگ عاشورایی، موضوعاتی است که علاقمندان می‌توانند در آن شرکت کنند.

بر اساس فراخوان این سوگواره،با توجه به اینکه آثار منتخب علاوه بر چاپ در قطع 70 در 100 و ارائه در نمایشگاه، بر روی تابلوهای گرافیک محیطی سطح شهر نیز به نمایش درمی‌آیند، طراحان باید به ویژگی‌ها و مولفه‌های طراحی برای تابلوهای شهری، بیلبورد، سازه، پرتابل، عرشه پل‌ها و... توجه داشته باشند.

قباد شیوا، مصطفی اسداللهی و فرزاد ادیبی داوران بخش پوستر هستند که از آثار رسیده به دبیرخانه آثار منتخب را انتخاب می‌کنند.

ضمن اینکه به هر اثر برتر، لوح تقدیر و مبلغ 2 میلیون ریال اهدا می‌شود. سه اثر برگزیده اول تا سوم علاوه بر دریافت لوح تقدیر، یک سکه بهار آزادی دریافت می‌کنند.

 

کد خبر 187871

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز