دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: جمال‌الدین خرمی‌نژاد، هنرمند نقاش در سن 67 سالگی صبح روز 24 مهر درگذشت.

نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، جمال الدین خرمی نژاد متولد 1324 است، وی سال 1349 در رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد.

خرمی نژاد عضو انجمن نقاشان ایران، کارشناس سابق مرکز هنرهای تجسمی، مدرس نقاشی، داوری و دبیری نمایشگاهها و جشنواره‌های مختلف را برعهده داشته و نمایشگاه های متعددی از آثارش در ایران و دیگر کشورها برگزار شده و جوایزی را نیز از جشنواره‌های ملی و بین‌المللی کسب کرده است.

اصغر امیرنیا؛ سرپرست مرکز هنرهای تجسمی در پیامی درگذشت این هنرمند را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت اصغر امیرنیا آمده است: بار دیگر جامعه هنری کشورمان یکی از هنرمندان ارزشمند و پرتلاش خود را از دست داد و جمال الدین خرمی نژاد که سالها در عرصه تولید آثار هنری و آموزشی به جوانان فعالیت کرد از میان ما رفت.

در ادامه پیام تسلیت امیرنیا آمده است: خرمی نژاد به آموزش هنرهای تجسمی و نقاشی توجه ویژه ای داشت و در کنار فعالیت حرفه ای و هنری با جدیت به آموزش نقاشی پرداخت. از این منظر نقشی ماندگار از او به یادگار خواهد ماند.

وی همچنین در این پیام نوشته است: ضایعه تأسف بار فقدان جمال الدین خرمی نژاد را به خانواده گرانقدرش، هنرمندان و دوستداران هنر تسلیت می‌گوییم و آمرزش و علو درجات را از درگاه ایزد متعال برای آن هنرمند زنده یاد مسئلت می‌کنیم.

 

کد خبر 187921

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز