گروه بین‌الملل: روزنامه ساندی‌تایمز روز گذشته در گزارشی درباره پرواز هواپیمای بدون سرنشین حزب‌الله لبنان بر فراز سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد که این پهپاد قبل از سرنگونی توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی تصاویر حساسی را به‌صورت زنده از پایگاه‌های سری نظامی اسرائیل برای نیروهای مقاومت ارسال کرده است.

در گزارش این روزنامه آمده است که هواپیمای بدون سرنشین حزب‌الله در عملیات موسوم به ایوب پیش از شناسایی از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی بیشتر از ۳ ساعت مشغول گشتزنی، تصویربرداری و ارسال تصاویر بوده است. گفته می‌شود تصاویر
ارسال شده شامل آماده‌سازی نظامیان اسرائیل برای مانور مشترک نظامی با آمریکاست.

سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در آخرین سخنرانی خود اعلام کرد که این پهپاد توانسته بر فراز پایگاه‌های حساس رژیم صهیونیستی پرواز کند. پس از این سخنرانی بسیاری منظور نصرالله از «پایگاه‌های حساس» را نیروگاه اتمی دیمونا تفسیر کردند اما اکنون به‌نظر می‌رسد که نیروهای مقاومت توانسته‌اند با این عملیات منحصر‌به‌‌فرد اطلاعات بسیار مهم‌تری هم به‌دست بیاورند. میشل سلیمان، رئیس‌جمهور لبنان به تازگی با استقبال از عملیات حزب‌الله اعلام کرد: باید سازوکاری در لبنان طرح‌ریزی شود که براساس آن بتوان از توانمندی‌های مقاومت برای بالا‌بردن سطح توان ارتش لبنان و نیازهای دفاعی ارتش استفاده کرد.

کد خبر 187841
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز