دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت که تل‌آویو در پی اختلافات با باراک اوباما سفیر خود را در واشنگتن فراخواند.

سفیر اسرائیل در آمریکا

به گزارش ایسنا، روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت: به دنبال تیرگی روابط بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و همچنین در راستای آمادگی نتانیاهو برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صورت غیرمنتظره مایکل اورن، سفیر اسرائیل را در آمریکا فراخواند.

روزنامه مذکور نوشت که سفیر تل‌آویو در واشنگتن در سفری کوتاه برای توجیه و آماده کردن نتانیاهو پیش از سفرش به نیویورک به اراضی اشغالی بازگشت.

هاآرتص در ادامه آورد: سفارتخانه اسرائیل در واشنگتن اذعان کرد که اورن اکنون در اسرائیل حضور دارد اما اعلام کرد که این سفر وی یک سفر معمولی و بر اساس وظایف رسمی‌اش است.

روزنامه هاآرتص تاکید کرد: با وجود اظهارات سفارتخانه اسرائیل، اما این سفر استثنایی است و سفیر اسرائیل وارد تل‌آویو شد تا با نتانیاهو پیش از رفتن به نیویورک دیدار کند.

روزنامه مذکور نوشت: یعقوب عامیدور، مشاور امنیت ملی اسرائیل روز چهارشنبه گذشته به واشنگتن رفت و با تام دانیلن، همتای آمریکایی‌اش دیدار کرد و در این دیدار تلاش‌هایی برای دستیابی به تفاهم‌های جدید با آمریکا در خصوص ایران بررسی شد.

این روزنامه در ادامه آورد: با وجود آنکه عامیدور چند پیام از آمریکایی‌ها برای بنیامین نتانیاهو به همراه آورد، اما اورن به اسرائیل آمد تا نتانیاهو را برای دیدار با هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا در نیویورک توجیه و آماده کند.

هاآرتص به این مساله اشاره کرد که اورن در تماس با آمریکایی‌ها و در رسانه‌های آمریکایی مانند نتانیاهو چندین اشتباه سیاسی بزرگ در خصوص مشخص کردن خط قرمز در مقابل ایران مرتکب شده است.

هاآرتص به این مساله اشاره کرد که علت این سفر تنها برای گروه اندکی از کارمندان سفارت و وزارت خارجه رژیم صهیونیستی شناخته شده است و اورن تنها 36 ساعت در اراضی اشغالی می‌ماند.

کد خبر 185657
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز